Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 02:46 Der er 34 kommentarer

Er dette en feil i Nye Edge?

Innstallerte  ny computer den gamle sa Takk for seg - mitt valg er Nye EDGE og spørsmålet er så se skjermklipp        https://ibb.co/s9jWdWW
Hvis ja da fjerner jeg EDGE og går tilbake til Google Chrome en helt utmerket Nettleser etter mange år med den..
Da er jeg også ferdig med computerword for den kan ikke Aktiveres fra Google Chrom Grunn trøbbel med Adblock pluss og Ublock oorigin hjelper ikke den heller computerword kan ikke aktiveres fra Google.
Hvis oppgaven ikke blir løst så ok - jeg gidder ikke bruke 2 Nettlesere da beklager det.
Målet hadde jo vert å bruke EDGE men nå nei - mulig den er infiser med Corona19 Viruset den også. Jeg har ingen og spørre nå er i Karantene så håper på svar her Takk.
Avatar billede Slater Ekspert
14. april 2020 - 07:04 #1
Øh... Du klikker på indstillinger, og så viser den dig indstillinger, og det ser du som en fejl?

Jeg har ingen idé om hvad dit problem er.

Og Computerworld kan sagtens åbnes med Chrome, også med Adblock eller Ublock installeret.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 07:37 #2
Takk Slater du har rett alt vises - nå problem - spørsmålet mitt var dette - trykker du på innstillinger (så får jeg bare min Profil) -
gjør du det også? På din computer så ok det.
Hvis ja da har jeg fått svaret verre var det ikke.    Men du forstod ikke det? Det var vanskelig og forstå også.  Jeg skriv jo på Norsk da. Sorry.
Neste.  Feil gjør vi alle jeg er ekspert på dette
(grunn jeg ser utrolig dårlig på øya mine og dem blir ikke bedre jeg må leve med dette så dem på klinikken) Å jeg kan si et handikp er et Helvede for det er der ingen som har hørt om heller.
Jeg Blokerte ved denne feil computerword Sorry Sorry Sorry kansje ok    det.

Men når den er blokkert og jeg ikke får fjernet denne Blokkering  så har jeg  et problem med og komme på computerword via  Google ( beklager jeg kan ikke gi bedre forklaring. Forstår du nå?    God Påske.
Avatar billede Slater Ekspert
14. april 2020 - 07:46 #3
Ah ja. Det er meningen du skal se din profil først, når du åbner indstillinger - men der skal være en menu så du kan skifte videre.

I store vinduer er det en hel sidebar menu til venstre. I små vinduer er det en knap oppe til venstre for overskriften. Den kan jeg godt se du ikke har.

Har du mulighed for at gøre vinduet større (evt. bare maksimere det), så du forhåbentlig kan se menuen i venstre side?
Avatar billede mort1 Ekspert
14. april 2020 - 08:43 #4
Siden du åbner skal se således ud - med menuen ude til venstre
https://ibb.co/g9bT8pM
Avatar billede Slater Ekspert
14. april 2020 - 09:00 #5
#4: Ikke hvis browservinduet er tilstrækkeligt småt, som i Arnes screenshot. Så bliver det til en menuknap i stedet.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 09:02 #6
Takk du, jeg ble ikke mye klog av dette svare - selv o jeg brukte oversette?
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 09:37 #7
# dette begriper jeg ikke et kvekk av beklager Slater hva du mener her vil du ha bilde av hele skjermen kan du få det.
Jeg skal si deg en ting mort1  Jeg vtl fortsette og bruke en Nettleser som fungere og det er Google Chrome den gjør stort sett det jeg trenger i hverdagen min.
Unntatt Nettbanken min - det klare den ikke. Alt annet fungere fint.    Raskt også har alt så jeg sliter ikke lenge - men det hadde vert artig og kunne bruke EDGE noe mer men nå nei Takk
Ny EDGE sette jeg i skammekroken sletter ikke – helt ok til Nettbank vil jeg på computerword fungere den også fint.  Mulig der blir mindre av det. nå.

Men det blir nok mindre på computerword fra min side jeg hatter denne cookies en forbanna plage hele tiden. I Google er den borte og gidder ikke trykke godta 2000 gange i året noe forbanna skitt.
Dernest folk forstår jo ikke Norsk og blir jeg borte er der ingen som savner meg har jeg forstått det er vel en lettelse for deg også mort1.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 11:02 #8
Jeg er slet ikke ude på at jage dig væk Arne det kunne jeg ikke drømme om. Men findes der ikke norske sider som eksperten her der måske forstår bedre end vi dummet danskere? ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2020 - 11:36 #9
Hej Arne er det den nye Microsoft Edge Chromium
som du skriver om?
Så burde du have startet med EDGE Først og derefter opgradere!
https://ibb.co/8N1xCxn
Derpå synkronisere
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 11:44 #10
#4 Slater er du fornøyt nå? her er hele skjermen    https://ibb.co/M1n4DJLår
Jeg trykker på innstillinger - jeg har ikke bedt om at oppgaven skulle løses det klare jeg fint selv er ikke nybegynner men kan ha problem for det.
Jeg spurte hvordan ser ditt bilde ut når du trykker på Innstillinger (IKKE NOE MER) skrevet på Norsk        bruk Translate Takk.

22066 Her er ikke spørsmål om dumme Danskere det er dine ord det - jeg er faktisk stolt over at Dere har tatt imot meg  på computerword har fått både Ris og Ros - en gang var jeg Dansk ogsa å det til jeg var 20 år - så ble jeg Norsk i Mange herrens år.

Nå har jeg vert her i Thailand i eks antall år - jeg møter Danskere her også som spør om hjelp og hjelper også - kan da ikke si til dem nei jeg forstå ikke en dritt av hva du seier? Så uhøflig er jeg ikke er tros alt Voksen. Og sier ikke.
Nei deg gidder jeg ikke hjelpe du forstår ikke noe alikevel?      Jeg er født i Nestved jeg og ser det som en Ære selv i dag - jeg kunne aldri falle meg inn og si      dra til helvede -  det forstår ikke en Danske jeg vet det å man gjør bare ikke det

Selv en Thai er langt mer imøtekommende han forstå ikke Engelsk - Norsk - Dansk - men han stiller alikevel opp han.
Ok men jeg snakker Thai er det bedre for deg 22066  men Snakker jeg Thai - da forsvinner vedkommende raskt.    Det var dagens humor det. men er ønsket at jeg forlater dette Forum så si i fra ingen problem med det
Jeg har trivdes her jeg men mulig jeg har misforforstått
Nå lukker vi denne tråden så enkle spørsmål er ikke enkelt og forstå å det er for vanskelig og ta en skjermdump og vise meg det Sorry
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 12:18 #11
# poko1 jeg har den siste nye innstallert å ingen problem med den men mitt spørsmål får jeg ikke svar på ingen forstår dette.
Slater mente et lite ikorn den med 3 Prikker i hjørnet Hallo  kjære deg jeg vet ikke navnet på disse 3 prikker derfor bilde i helformat nå for og ungå misforståelse..

Men vi glemmer denne tråden og legger den som ubesvart, -  av hensyn til språk er det bare et vink og en tanke jeg kan spørre på Thai mulig det er bedre.
Men nå ønsker at vi lykker denne tråden går i kassa for ubesvarte tråd. ferdiig.
Jeg vil ikke ha kjeft for at den ikke er lukket Har respekt for Storjordet ser du.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2020 - 12:41 #12
Først dit billedupload virker ikke!
Jeg kan ikke svare andet end at i EDGE kan du fremkalde det samme som de 3 prikker ved at trykke på Alt+X  så får du denne.
https://ibb.co/JjsPZCt
14. april 2020 - 13:20 #13
@Arne
Jeg har måske fundet løsningen.
Prøv at maksimer din browser.
Øverst til højre, over prikkerne, har du en vandret streg, en firkant og et X.
Hvis der kun er en firkant, så klik på den.

Så bør din opsætning / settings blive som i #4

I fuld skærm ser min ud som i #4
Og ved "del" skærm ser min ud som din.

Med hensyn til at bruge / have flere browsere:
Jeg bruger Edge som standard browser.
Men har både Firefox og Chrome installeret. Hvi der er noget der ikke virker i Edge, kan jeg lige prøve i de 2 andre.
14. april 2020 - 13:27 #14
Tilføjelse:
På dit skærm billede, står der Innstillinger, over din profil:
Er der ikke 3 streger til venstre for ordet Innstilliger?
Hvis du klikker på dem, kommer indstillingerne frem.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 14:13 #15
#12  https://ibb.co/s9jWdWW  jeg har dobbel kontrollert nå vises det ikke så glem det.
https://ibb.co/JKrPVTQ
  rogerrabbit har svart jeg gidder ikke mer i dag skal sjekke i morgen funker ikke dette heller - da gir jeg opp. men Takk.
Avatar billede mort1 Ekspert
14. april 2020 - 15:22 #16
Hej Arne (-;
Lige nu lyder du som en der har været i Corona-karantæne i for lang tid - Du plejer ellers ikke at give op så let.
Selvfølgelig skal vi nok få EDGE op at køre hos dig, vi skal bare have lidt tid til at "tænke over problemet" - og måske prøve os frem - det får vi bedst, hvis vi løser et problem ad gangen - og husk at vi, lige som når du yder hjælp, kun gør det fordi vi gerne vil hjælpe - ikke for at genere dig ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2020 - 15:52 #17
" Citat"- jeg har den siste nye innstallert å ingen problem med den
Du svarede ikke på om det er EDGE Cromium?
Jeg tror de fleste svar henviser til Microsoft EDGE.
Og de er absolut ikke ens. Jeg downloade den da den var helt ny! For mig lignede det ikke en succes! Derfor røg den ud igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 15:54 #18
#15 Hej Arne.
Billedet her har fremkommet ved enten at trykke på de tre prikker øverst eller bruge Alt+F der åbner en boks i højre side. Når jeg så trykker på "Indstillinger" fremkommer dette billede hos mig.
Billedet her er et fuldskærm klip :-)
https://ibb.co/r2xRgd0
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 15:56 #19
#17 Han skriver "Nye Edge" i indledningen
Den mener jeg så kun kan være Edge Cromium :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2020 - 16:15 #20
Microsoft Edge Browser Seneste version Windows 10
November 2019
Cromium skal tilvælges.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 16:20 #21
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2020 - 16:20 #22
Ja corona -  karantene vet jeg alt om - her betyr det å bli ved huset - jeg er utlending blir jeg tatt blir det nok så kostbart - Bøter evt fengsel så i egen interesse  har jeg lært og respekter loven.
Mitt spørsmål var enkelt det - den store data hadde et bilde ved innstillinger som ikke jeg forstod Profil hvorfor - den lille computern hadde det rette men jeg ville finne ut hvorfor der var forskjell men fikle lidt med denne å nå er dem begge så. Uten jeg vet hvorfor
Jag har ikke klagapå dataen med EDGE den har fungert helt fint. Kjøpte bare ny.
Men i disse tider kan jeg ikke bare løpe av gårde til en som kanskje vet det - var det unaturlig at jeg kontaktet computerword og deg nei men ja ifølge din oppfatning.
Men du starta med så mye anna Bøvel i dit svar - bøvel er ikke det Dansk?

Får jeg det ikke til da fortsetter jeg med Chrom  å henter frem Edge bare i nød - Banken eks ikke ofte det 100000 Batt + Pensjon så har jeg lenge -
computerwolrd blir begrenset nå - språk  og forstå hva som er oppgaven jeg spør om - vet du hva jeg spurte  nei.
Om dette bilde var  normalt fikk du ikke bilde så spør da vel når  du trykker på innstillinger? - men det fattet ikke du så klart - får jeg det  ikke til så tar nok  Kantene til den er er slutt og så hjelper andre meg nok her tror jeg - bare lidt vanskelig nå.
Men jeg gjør oppmersom på at tråden er lukket etter forlangende fra Storjordet som påsto jeg hadde 58 åpne poster? Og for ikke få 60 så er faktisk denne lukket nå.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 16:21 #23
Nyeste Version 81.0.416.53 frisk opdateret nu :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2020 - 16:28 #24
#21 Link er fra 11:04 2019
Og skal stadigvæk tilvælges!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 16:33 #25
#24 Det sker automatisk når den installerer. Så forsvinder Gamle Edge. Har selv gjort det på den måde.
Når men trykker på download knappen får men den nye version. Korrekt billedet på siden er gammelt men indholdet er det ikke.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. april 2020 - 03:30 #26
Kjære hjelpere kan vi ikke snart stoppe jeg har klar sagt i fra om dette  Tråden er lukket -  stoppe betyr slutt -
Jeg har nyeste oppdaterig    (Det er ikke mitt spørsmål)

Har ikke sett eller sjekka den nye oppdatering enda        (det er heller ikke mitt spørsmål)  Det kom den 14 april    (Kjære jeg er så hvit stått opp skal sjekke det i dag)  Husk det er bare den 15 april i dag.

Gamle EDGE var noe skitt ja.  ( ja er vi enig om dette alle)    den ligger Papirkurven og den er tømt      jeg bruker og ha orden i ting.
Jeg fikk en lenke av 22066  #21 jeg har ikke spurt om denne heller.
https://www.microsoft.com/da-dk/edge/?form=MA13DE&OCID=MA13DE

Jeg har oppsatt en ny computer der var ingen ting på denne den var tom  i vet hvilken jobb det er og jeg har skrevet før den er helt 100% i orden fungere utmerket kan ikke bli bedre  - men som alt anna selv en ny ting kan ha Barnesykdom eller corona19 det kan forekomme.
Både jeg og computeren er oppdatert. Corona19 er noe svineri. jeg er i Karatene.

Men jeg blir snart mer bekymra fordi om den nye computeren har 2 småfeil jeg ikke klare og løse så har jeg fått en ny ting i tilleg.

Jeg har lukket denne Tråden nå er der 25 poster det er 22 for mange - jeg klare ikke å lukke den?
Og han Storejordet blir forbanna fordi jeg har 58 poster der ikke ble besvart og ikke forstått  ink denne  jeg nærmer meg stygt 60 poster nå.
Denne blir heller ikke forstått jeg har lukket den 2 gange    det også det er et problem (hvordan lukker man en tråd i computerword?    (Er det et språk problem?)
Barnesykdom er ofte til besvær:    (Jeg prøver igjen)
1. Jeg gjorde en feil grunn jeg ser dårlig - Adblok Plus ble  Blokker å det betød at jeg
    ikke kom på computerword fra noen Nettleser (der kom 22066  med Ublock origin
    Takk -  det betyr nå at fra EDGE kommer jeg på computerword men ikke på
    Chrome derfor er jeg her nå.
2.  Navnet på 3 prikker vet jeg ikke mange andre vet det heller ikke - men det er
      veien for og komme til innstillinger - jeg får mange valg der å den virker fint i nye
      EDGE comenium  (hva er da mit spørsmål) Trykk på innstillinger og jeg får
      denne nå skal jeg vise det igjen for ingen har sett hva jeg spør om?
      https://ibb.co/JKrPVTQ    her er det i helskjerm    https://ibb.co/r2xRgd0
      Fordi en mente at jeg bare viste et lite I-korn 3 Prikker og da ser hvilken peiling
      han hadde?
      Konklusjon nå:
    1. Tråden lukkes nå for 3die gang - så Storjordet blir arbeidsledig treng ikke 60
          poster som ikke er lukket  58 er nok -  jeg fortsetter med Google den har alt
          jeg trenger - vil jeg i Banken eller på computerword har jeg en reserve (Nye
          EDGE comenium den den er helt fersk - siste jeg skal  prøve og begrense en
          del på computerword men sletter den ikke - Ræven har altid 2 utganger  derfor
          blir den ikke utryddet  -  å noter jeg ser ikke bort i fra acorona19 kommer fra
          Kina å Gud vet fra Ræven er ikke helt trykk den heller jeg er i karentene det
          går fint - til høsten kommer nummer 2. Ha en fin dag

mn ikke helt trykk heller.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. april 2020 - 11:22 #27
"Og han Storejordet blir forbanna fordi jeg har 58 poster der ikke ble besvart og ikke forstått  ink denne  jeg nærmer meg stygt 60 poster nå."

Nu: 72 ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
15. april 2020 - 12:11 #28
Takk du ville ikke slette dem.
Avatar billede mort1 Ekspert
15. april 2020 - 12:16 #29
Hej Arne ;-\
I #26 skriver du "Tråden lukkes nå for 3die gang -", men det er ikke nok at skrive, at du lukker tråden - For at lukke en tråd må man markere en løsning.
Det er naturligvis ikke så nemt, når der ikke er fundet en løsning - Derfor vil jeg foreslå dig, som jeg tidligere har foreslået til andre: Skriv "Problemet er ikke løst" og marker det som løsningen, så "lukkes" tråden.
Hvis nogle af de spørgsmål du lukker stadig er relevante, så er det bedste nok, at omformulere - og genfremsætte dem.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. april 2020 - 13:31 #30
Jeg må få svare deg der er ingen som har fortalt meg hvordan en tråd lukkes korrekt - detall åpne poster 58 - jeg spurte den gan kan du slette dem for meg nei det gad han vist ikke - lidt kjedelig egentlig.

Er det så vanskelig nei - (Arne du gjør det på denne måte i fremtiden å så sletter jeg dem nå lykke til videre.

Men så diplomat var han ikke nå fikk jeg 76 åpne poster fra han - det betyr at han ikke ønsker meg her på dette Forum mer  Men jeg har nå fått advarsel og trekker meg stille tilbake fra computerword og også fra Nye EDGE.

Mitt spørsmål i starten vet du ikke hva var nei det vet du ikke Keld.
Jeg spurte ikke om løsning      (det kalare jeg kanskje selv)
Men jeg kom ingen vei det ble alt mulig BØVEL i stedet for - nei Arne jeg får ikke Profil bilde jeg?    Så du har nok en feil ja.

Viste Keld ikke hvordan det løses så si det da?    25 poster er helt idiotisk sak.

Hvis han viste hvordan Flott -    Gi meg løsning da verre er det ikke..
Sum det hadde blitt bare 2 max 3 poster alt i alt ferdig.

Da har jeg et valg ble det løst    SÅ KUNNE JEG HENGE OPP BEN GRØNN FILLE SOM ER SÅ MODERNE for løsning.
Ble det ikke løst da skrev  (jeg lukker denne tråde)    MEN ALTSÅ DET ER IKKE GODT NOK ingen vet hva det betyr i Danmark..

Hva fanden skal jeg gjøre nå da? Hvordan lukker jeg denne tråden????????

Der er ingen knapp for lukking jeg finner den ikke Beklager det - så nå får storjordet en til da er vi opp i 76 + 1 = 77 åpne poster.
Jeg kan ikke fortsette på denne måte for da blir ha helt gal til slutt det er ikke et mål for meg det..
Da er det bedre jeg pakkerRygsekken og blir borte for godt. Sorry jeg har ikke annet svar.
Jeg klare sku ikke lukke denne Dritt posten her. SDå Takk for laget begge 2 å vær så grei ikke svar meg på denne denne posten her. Takk.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. april 2020 - 14:21 #31
Held og lykke, til dem der forsøger, at hjælpe Arne med at "lukke" spørgsmål :-)

Jeg har forsøgt, hvilket der fik Arne til at skrive PB. til mig.
Dette synes jeg ikke var ikke særlig behagelig ;-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. april 2020 - 14:32 #32
Vil det sige at du ikke har noget der ligner denne mulighed???
https://ibb.co/FY0GjLJ
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. april 2020 - 20:29 #33
Jeg tror vi skal bede Computerworld om at udelukke dig du vil jo ikke tage imod sund fornuft!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2020 - 20:35 #34
#33 Rolig nu. Han bor i Thailand og er ikke på nu.