Avatar billede Peter Praktikant
30. marts 2020 - 22:26 Der er 2 kommentarer

Ny gaming pc for ca. 8000 kr.??

Hej, har før spurgt om hjælp til opgradering af min nuværdende PC og er kommet frem til at jeg skal have købt mig en ny.
Har sat og kigget på nogle forskellige løsninger
Her er et forslag til en pc jeg har overvejet af købe.

Skriv gerne hvis du har forslag til ændringer eller billigere løsninger :)

Corsair Carbide Series SPEC-05 - Kabinet - Miditower - Sort

EVGA GQ 750 Strømforsyning - 750 Watt - 135 mm - 80 Plus Gold certified

MSI B450 GAMING PLUS MAX Bundkort - AMD B450 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - ATX

AMD Ryzen 5 3600 Wraith Stealth CPU - 6 kerner 3.6 GHz - AMD AM4 - AMD Boxed (PIB - med køler)

Intel 660p SSD M.2 NVMe - 1TB

PowerColor Radeon RX 5700 XT - 8GB GDDR6 RAM - Grafikkort

Ja ved godt det er AMD, men har sådan halvt besluttet mig at prøve det af, selvom jeg ingen erfaring har med deres produkter :D

Alt dette med 2 Fans koster 8200 på proshop

Tak på forhånd
Avatar billede puren Ekspert
31. marts 2020 - 01:16 #1
tjaa, hvis vi tager det fra en ende

strømforsyningen kunne du nøjes med 550W hvis vi tager udgangspunkt i https://outervision.com/power-supply-calculator der er folk herinde der vil sige at 750W er lidt i underkant hvis nu man skulle opgrader den senere.

bundkort: er ikke fan af B450 Chipsættet var nok mere gået efter x570

CPU: 3600 er lidt overkill en 1600 vil gøre det lige så fint

GPU: syntes ikke jeg er ser samme lidenskab i deres GPU som jeg ser i deres CPU så var nok gået med et Nvidia kort i stedet

så konklusion: husk ram gerne mange af dem og gerne de hurtige af dem >3200MHz ellers vil du sikkert opleve at få en dejlig maskine med eller uden mine ændringer,
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2020 - 04:00 #2
Selve grafik kort kræver mindst 700W ud fra producent vejledning, og den sæt du har valgt ser meget fornuftig ud. Og vil ikke følge anbefalinger med kommentar ovenpå.

Lige udmiddelbart ser det lovende ud, og har langt bedre CPU og har haft god rus sammenlignet med andre CPU i samme klasse fra benchmark nørder, og er bedre end Intel producerer, og fordi de er mest langt nede ned temperature for CPU'en. Jeg vil i det mindre tage det som du allerede har besluttet dig for at kunne være. Thumps up hele vejen!