Avatar billede Mcgajer Praktikant
05. februar 2020 - 15:50 Der er 6 kommentarer

Stationær eller bærbar?

Hej,
Jeg ville gerne vide hvorvidt folk foretrækker en bærbar frem for en stationær computer.

Svar venligst i det korte spørgeskema :)

https://forms.gle/qepn44tWd5W1u7xp6
Avatar billede Slater Ekspert
05. februar 2020 - 16:00 #1
Du er nok nødt til at forklare hvad et smart desk er, for at det skema giver nogen mening. Jeg aner det ikke, og google giver ikke noget klart svar.

Desuden er det første spørgsmål meget firkantet. Mange vil nok foretrække begge dele, eller an på situationen. Jeg har en stationær til gaming og en laptop til arbejde. Jeg kan ikke sige jeg foretrækker det ene eller andet.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. februar 2020 - 16:26 #2
Tror også det kommer an på, hvad man er vant til i forvejen.

Jeg fik en bærbar af en ven.
Det første jeg gjorde var at tilslutte et eksternt keyboard og en ekstern skærm.

Har aldrig brudt mig om den kompakte måde en bærbar er skruet sammen på.
Avatar billede perwolf Forsker
05. februar 2020 - 16:35 #3
På globalt niveau kan du checke myip.com, hvor der er en statistik over, hvor mange der benytter laptop frem for desktop :-)
Avatar billede perwolf Forsker
05. februar 2020 - 16:37 #4
Og dog... Den viser kun mobil, desktop og tablet...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2020 - 16:54 #5
Har begge dele, men bruger primært stationær. :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
05. februar 2020 - 22:34 #6
Jeg gider ikke svare, hvis formålet med spørgsmålet ikke er at indhente begrundede svar, men i stedet bare er at indsamle "stemmer" for/imod en business case for salg af skriveborde med indbygget docking station(?)... Så spørg dog om dét i stedet for at prøve at lokke brugere til på falske præmisser (skrivebordet nævnes først i spørgeskemaet - ikke her i dit spørgsmål).

Det er indlysende, at spørgsmålet om stationær/bærbar afhænger af brugssituationen og den enkelte persons konkrete behov.

Det er også indlysende, at et skrivebord med tilslutningsmulighed for en bærbar aldrig vil blive hverken teknisk eller prismæssigt konkurrencedygtig med en superfleksibel dock som f.eks. denne: https://www.dell.com/support/article/dk/da/dkbsdt1/sln301105/dell-thunderbolt-dock-tb16-oplysninger-og-specifikationer?lang=da

Så hvis du gerne vil vide, om vi tror, der er en forretnings-idé i at lave skriveborde med indbygget computertilslutning, så er svaret et klokkeklart nej - medmindre:
- Møblet er designmæssigt elegant
- Billigt at tilpasse (farve, overflade osv.)
- Produktionen er god for miljøet (ift. en almindelig dock)
- Kan produceres for under de 1500-2000 kroner, som en almindelig dock koster

Det tillader jeg mig at gætte på er umuligt at opfylde.