Avatar billede KSV Praktikant
08. januar 2020 - 11:39 Der er 6 kommentarer

CorelDRAW 2018 OEM

Jeg ønsker at købe CorelDRAW 2017 eller 2018 billigst muligt

På Amazon.de kan man købe OEM-versioner der koster en tredjedel - kan jeg købe en sådan og installere den på min hjemme PC med win10 ?
Avatar billede mort1 Ekspert
08. januar 2020 - 11:46 #1
Du kan uden problemer kan installere en OEM-version, du kan blot ikke flytte den til en ny pc, hvis du en dag får det behov.

PS: Har du i øvrigt kigget efter programmet på eBay, hvor priserne altid er væsentligt under det du kan få på Amazon
Avatar billede ebea Ekspert
08. januar 2020 - 12:58 #2
Hvis du vil erhverve Coreldraw X18 (eller19), vil jeg tro det billigste, og fuld lovligt, er at købe en studie licens. Den anerkender Corel uden problemer.
Lav en søgning på nettet; jeg har selv købt disse flere gange uden problemer, og priserne ligger typisk på 500 - 700 kr.
Avatar billede mort1 Ekspert
08. januar 2020 - 13:28 #3
Avatar billede ebea Ekspert
08. januar 2020 - 14:22 #4
#3  -  Det er alt sammen pirat software! Desværre, så blir' eBay ved med at være salgssted, selvom de ved at det er ulovlige kopier!
Avatar billede mort1 Ekspert
08. januar 2020 - 14:53 #5
Det vil undre mig, hvis eBay har så stor en forretning med piratsoftware, mon ikke nogen ville have stoppet det, hvis det var tilfældet?
Hvor om alting er, så har jeg selv flere gange købt software på eBay, og "leveringen" er sket via producenternes hjemmesider, hvorfra også opdateringer leveres løbende !? - I øvrigt har eBay en "Money Back garanti" - som fungerer.
https://pages.ebay.com/dk/en-us/coverage/index.html - lige som betaling via PayPal giver tilsvarende sikkerhed.
Avatar billede ebea Ekspert
08. januar 2020 - 15:26 #6
#5 - Du er da forhåbentlig ikke så naiv, at du tror at man kan købe licenserede Software pakker fra Coreldraw, til 55 Dkr.!
At eBay ikke reagerer, er fordi de ikke overvåger alle varer konstant (og så kan man jo også vælge at lukke øjnene, og tjene pengene). Men det er helt sikkert, at hvis nogen anmelder disse varer til eBay, eller til Corel (Microsoft), så blir' de fjernet.