Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. januar 2020 - 23:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sætte Firefox som standard browser. Ikke Edge

Jeg har fået en fin ny PC med Windows 10.
Jeg bruge, normalt, Firefox. Og plejer at have Firefox som standard Browser.

Men det vil Edge vist ikke tillade ... ? ! ?

Hvordan sætter jeg Firefox, som favorit Browser ?
Og Edge som No. 2 ?

*

Venlig Hilsen Jørn  *
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2020 - 23:33 #1
Nej det kan du vel ikke, fordi Firefox også er en browser.
Er det du vil have ikke en søgemaskine?
Jeg bruger selv Firefox browser med Google som søgemaskine, men man kan også vælge andre f.eks Yahoo.
Hvis du  prøver Firefox:
Indstillinger og ude til venstre søgning - Standart søgetjenester.
Avatar billede martens Guru
07. januar 2020 - 05:40 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2020 - 07:55 #3
Hvis du har downloadet Firefox? Så tryk på Windowstasten + i = Indstillinger her vælger du Apps og under Standard apps tryk på ikonet hvor du kan vælge hvilke du vil bruge, her kan du så vælge din foretrukne Browser! Hvis der kommer et forslag om at bruge Edge så vælger du at du vil køre den valgte alligevel*
https://ibb.co/82YRCxW
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. januar 2020 - 09:16 #4
TAK - Prøver lidt senere .....
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. januar 2020 - 09:37 #5
#1 Jo, selvfølgelig kan man det.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2020 - 10:49 #6
#5 Ok jeg havde misforstået det til et ønske om at åbne Firefox inde i Edge.
Men Firefox skal selvfølgelig installeres først, og så går det af sig selv, men ellers har du ret.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. januar 2020 - 11:48 #7
På min nye PC er der Windows 10 med Edge.
Den browser beholder jeg.
Men jeg synes bedst op Firefox.
Har downloadet den.
- Men Edge "styrer". - Umuligt ? at sætte Firefox til standard.
- Nu har jeg ikke prøvet endnu. Er lige kommet hjem. Slam gå  igen.
Jo Firefox er downloaded. Ig skal ikke åbnes inde i Edge.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2020 - 12:04 #8
Selv om du sætter Firefox som standard Kan du jo stadigvæk bruge de andre Browsere
https://ibb.co/27rGftf
Eller lægge genveje fra Browserne ud på Skrivebordet
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2020 - 12:06 #9
Se #2
Du har fået Firefox logo på din skærm, brug den. Hvis du ønsker det, kan du trække en genvej ned på proceslinjen, og derefter slette den på skærmen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2020 - 12:19 #10
På Processlimjen
https://ibb.co/GC2D6VW
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2020 - 15:57 #11
Mener man under installation kan vælge om den skal være standard browser, eller husker jeg forkert?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2020 - 16:48 #12
Nej det er vist rigtigt, men spørger har fået en PC med Windows installeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2020 - 16:53 #13
#12 Det er under installation af Firefox jeg mener, at man får en popup om den skal være standard browser :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. januar 2020 - 16:58 #14
Jeg fik en meddelelse fra Firefox (Under installation) om at være Standard Browser.
Siger altid JA.
Men Edge havde overtaget pladsen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2020 - 17:21 #15
Det er derfor du skal gå ind i indstillinger under standard Apps og vælge den som standard så overtager Edge den ikke.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. januar 2020 - 17:34 #16
TAK til alle. Nu virker det ...Dejligt ....
Avatar billede posten Ekspert
08. januar 2020 - 01:23 #17
du kan til enhver tid stoppe edge  som ALDRIG  burde være så langt fremme i forhold til explorer