Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 06:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne mappe fra Start

Jeg har afinstalleret et program. Men programmets mappe og et par genveje i den, er alligevel stadig i Start.

Har fjernet alle tilhørende poster i registreringsdatabasen.

Hvordan kommer jeg af med det?

https://i.postimg.cc/qMY7zp9L/123.png
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 06:45 #1
Windows 10.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 07:01 #2
Kom i tanke om CCleaner. Troede den ville ordne det. Det gjorde den bare ikke.
Virker håbløst.

Måske et lille problem, men jeg vil ikke have den der.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2019 - 07:43 #3
https://www.revouninstaller.com/download-freeware-version.php
Brug Revo i stedet.
Dog bliver du sikkert nødt til at installere programmet du vil have fjernet for at fjerne det. Revo skal bruge en fuld installation når den fjerner programmer.
Når den har afinstalleret skal der scannes for filer og rester i registeret. Her bruger jeg selv indstillingen "avanceret". Default er "normal"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 07:44 #4
Selv om den er under Start, er den ikke at se i Start Menu > Programmer.

Forstår jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 07:46 #5
Har allerede prøvet at installere det igen. Så laver den bare en ny mappe i Start, så der er to.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 07:49 #6
Og da jeg afinstallerede igen, forsvandt kun den nye.

Vil det program du nævner virke trods #5?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2019 - 07:52 #7
#6 Kan jeg ikke love dig 100 % men du har intet at tabe :-)
Avatar billede klaudi Ekspert
22. december 2019 - 09:25 #8
Har du prøvet dette:
Fold mappen ud, her Emty Temp Folders,
højreklik på Emprunner,
i boksen der åbner klikker du på Mere og så Åbn filplacering,
så skulle du kunne finde mappe og få den slettet!
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. december 2019 - 09:30 #9
Åben nedenstående mappe , find og slet den tomme mappe
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu
(der kan evt stå menuen start)
Avatar billede klaudi Ekspert
22. december 2019 - 09:37 #10
Jeg prøvede at installere programmet, mappen gemmer sig her (på min pc)
C:\Users\DIT_BRUGERNAVN\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Empty Temp Folders
Avatar billede KHN Guru
22. december 2019 - 09:40 #11
Fjerne mappe fra Start

1) Vis alle skjulte filer og mapper

2) Gå til C:\Users\dit brugernavn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

3) Se om programmappe vises der og slet mappen derfra.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 15:26 #12
Det løste det… Tak.