Avatar billede Slettet bruger
09. december 2019 - 22:30 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne Log on skærm. har prøvet Netplwiz

Selv om jeg bruger en lokal konto fik jeg både en låseskærm og en Log on skærm.
Jeg er blevet af med låseskærmen, ved hjælp fra dette link:
https://da.phhsnews.com/how-to-disable-lock-screen-in-windows-102390

Men jeg har stadig Log on skærmen, selv om jeg har været i Netplwiz og fjernet fluebenet i Brugere skal angive brugernavn.
Log on skærmen kræver heller ikke noget brugernavn for at jeg kan komme ind i windows, den står bare der, til jeg klikker den ud.
Men jeg vil gerne af med den kan jeg det?
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. december 2019 - 05:48 #1
Har du valgt at der aldrig skal kræves logon i indstillinger --
konti->indstillinger for logon- >kræv logon
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. december 2019 - 07:21 #2
Jeg plejer at bruge https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/autologon - den virker på Win10, uden problemer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2019 - 07:51 #3
Er det efter Pause ?
https://ibb.co/ySMHWhT
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 15:18 #4
#1 + #3
Jeg har,ikke  under PC indstillinger / konti  "kræv Logon.

#2
Programmet vil ikke acceptere mit brugernavn, men jeg prøver at arbejde med det.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 15:20 #5
Windows version er 1909.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2019 - 15:48 #6
Det findes måske ikke i Home?
Mit billede er fra Windows Pro. Version 1909
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 15:55 #7
#6
Nej det er nok forklaringen.
Jeg har faktisk en licens til pro, men så vidt jeg ved, kan jeg ikke bruge den når jeg kører med Windows home.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2019 - 16:01 #8
Glem det det er samme her med Home jeg har lige lukket en op
https://ibb.co/JjGthrs
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 16:12 #9
Så ved jeg ikke hvad der er galt, hos mig ser det sådan ud:
https://ibb.co/x3fhBYY
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 16:22 #10
#2

Kræver det program ikke, at man faktisk har et Logon med password?  hvad jeg jo ikke har. jeg kan bare klikke mig ind uden videre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. december 2019 - 16:25 #11
Jo, du har ret. Det kræver at man har bruger og login... - så hvis du VIL køre uden, er det nok ikke løsningen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2019 - 16:33 #12
Jeg har en konto og en Pinkode og har Deaktiveret begge dele Så det kører direkte og åbner Automatisk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. december 2019 - 16:43 #13
Det tvivler jeg ikke på - det der ikke er løsningen er Sysinternals Autologon, der ellers virker perfekt når der er sat brugernavn og password på.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 16:43 #14
Sådan plejer det også at være hos mig. Når jeg har installeret en windows med Microsoft konto, og så vælger en lokal konto, så plejer Windows at åbne uden
nogen Låseskærm eller Logon.
Måske skulle jeg prøve at oprette en Microsoft konto, og derfra tilbage til en lokal?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2019 - 16:57 #15
Jeg har blot slået login fra
https://ibb.co/SJmqWgc
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 17:26 #16
#15
Ja det har jeg også netop der "Netplwiz"
Og så har jeg taget turen og oprettede en Microsoft konto, og så tilbage til lokal.
Det hjalp ikke noget. Det er kun efter slumre der er Logon, ikke ved opstart.

Jeg tror der er noget galt i Windows. Jeg kan heller ikke skifte farve på proceslinien.
Så jeg må nok give op.
I skal have mange tak for jeres indsats. 😊
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. december 2019 - 17:28 #17
I HOME ( og sikkert også pro) kommer feltet "kræv login"  først frem når der er sat en kode , den kan du så efterfølgende slå fra med netplwiz.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 17:30 #18
#17 Det prøver jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2019 - 17:35 #19
På mine egne installationer opretter jeg en lokal konto og vælger en "tom" adgangskode og går videre derfra.
Bruger ikke låseskærm og logon skærm.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 17:50 #20
# 19 Nemlig det var netop det jeg selv gjorde.

hjolsen du havde ret, da jeg oprettede en kode, kom "Kræv login" frem, og så kunne jeg følge forslaget fra dig og poko1. Så nu er problemet løst. Mange tak. 😊
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. december 2019 - 18:06 #21
Velbekomme -
og skal vi så lege drillenisse - hvis du skal opfylde GDPR regler skal der være kode på både ved slumre , login og  pauseskærm !
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 18:19 #22
Ok :-)