Avatar billede rasmusffarg Praktikant
13. november 2019 - 18:59 Der er 4 kommentarer

Lysstyrke, hvordan gøre skærmen HELT mørk?

Hej. Jeg er lige skiftet fra Macbook til Lenovo. Jeg SAVNER at kunne skrue helt ned for lysstyrken. På Mac'en kunne jeg skrue helt ned, så skærmen slog fra --- rigtig smart hvis jeg fx blot ville høre musik og ikke havde brug for at skærmen var tændt, eller hvis jeg ville skjule noget på skærmen fra en forbipasserende. Er det muligt at gøre det samme i Windows 10? Jeg har ikke kunnet finde en løsning. På forhånd 1000 tak.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2019 - 19:22 #1
Søger du efter en mulighed for med kun et klik at kunne gøre skærmen sort, eller kan du bare ikke finde dim-tasten, hvor du skruer gradvist helt ned for lyset?

Hvilken Lenovo model drejer det sig om?
Avatar billede rasmusffarg Praktikant
13. november 2019 - 21:13 #2
Jeg kan sagtens finde dim-tasten, men den sænker kun lyset til lav belysning; det er ikke muligt at skrue helt ned for lyset.

Jeg kunne også godt bare bruge en mulighed, som du nævner, for med kun ét klik at gøre skærmen sort.

Det er en Yoga C930.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2019 - 22:56 #3
Avatar billede Hanne658 Praktikant
03. december 2019 - 13:34 #4
Jeg har ikke hørt om, at man kan downloade en feature eller lignende, som gør det muligt at gøre skærmen helt sort. Jeg har selv en nyere model HP Elitebook, hvor jeg har mulighed for at sætte privacy filter på, hvilket kan gøre skærmen stort set helt sort. Ellers tror jeg kun, at det er en mulighed, som man har på Macbooks.

/Hanne
https://gratislydbog.dk/mofibo/