Avatar billede DanishBear Seniormester
12. november 2019 - 14:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 Ult. Update Errors

Jeg har 2 updateringer som IKKE vil lade sig gøre, har været ude på Nettet for løsninger, men kan stadigvæk IKKE få dem ind :-(

Windows 7 Ult.

Det drejer sig om disse to

KB4519972
KB4519976

Synes jeg har prøvet alt, men hverken den ene eller den anden vil installeres

DB
Avatar billede falster Ekspert
12. november 2019 - 14:31 #2
Omfatter "prøvet alt" at gøre det manuelt:

http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4519976
http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4519972

(Så vidt jeg lige kan se, er -76 installeret med oktober update for en måned siden og -72 nu. Så det er vel rækkefølgen.)
Avatar billede DanishBear Seniormester
12. november 2019 - 14:55 #3
Mener jeg har prøvet det, men vil da prøve igen..

76 først, 72 bagefter, skal nok komme med udmelding (håber for det bedste)
Avatar billede DanishBear Seniormester
12. november 2019 - 15:02 #4
Har nu prøvet dem begge og

KB4519972 - NEJ
KB4519976 - NEJ

Hvad kan jeg ellers gøre?

DB
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2019 - 15:59 #5
tjekke disken for fejl og tjekke at systemfiler er i orden kunne prøves.
Start kommandoprompt op som administrator og kopier denne kommando ind:
sfc /scannow.
Tjekke disken for fejl med chkdsk:
Åbn denne pc. højreklik på C drevet og vælg funktioner. Vælg undersøg. tjek de to bokse af at fejl skal rettes.
Du skal muligvis genstarte pc når chkdsk skal køres da filer der skal tjekkes er i brug.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2019 - 16:01 #6
Kommer der nogle brugbare fejlmeddelelser?

Har du tjekket fejlloggen Event Viewer?
Avatar billede DanishBear Seniormester
12. november 2019 - 21:43 #7
Eventlog:
Error..

- System

  - Provider

  [ Name]  Microsoft-Windows-WindowsUpdateClient
  [ Guid]  {945A8954-C147-4ACD-923F-40C45405A658}

  EventID 20

  Version 0

  Level 2

  Task 1

  Opcode 13

  Keywords 0x8000000000000028

  - TimeCreated

  [ SystemTime]  2019-11-12T20:39:15.371804400Z

  EventRecordID 2234929

  Correlation

  - Execution

  [ ProcessID]  1084
  [ ThreadID]  5300

  Channel System

  Computer Kraftwerk

  - Security

  [ UserID]  S-1-5-18

- EventData

  errorCode 0x80073701
  updateTitle 2019-10 Månedlig sikkerhedsrelateret kvalitetsopdatering til Windows 7 til x64-baserede systemer (KB4519976)
  updateGuid {480103C2-9F4E-4489-A6C6-0A7C14A92DB5}
  updateRevisionNumber 202
Avatar billede falster Ekspert
12. november 2019 - 22:24 #8
Jeg går ud fra, at du har Googlet 0x80073701 (?).

Eksempelvis findes denne

https://www.thewindowsclub.com/windows-updates-failed-to-install-error-0x80073701
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2019 - 16:50 #9
#8 Nu drejer det her sig om Win 7 Ultimate, men om der er så stor forskel på om det er 10 eller 7 med denne fejl må jeg lade være usagt.
Win 7 har jeg faktisk ikke brugt meget tid på. Sprang fra XP og på Win 8.0 da xp ophørte med opdateringer.
Avatar billede falster Ekspert
13. november 2019 - 17:44 #10
Den fejl er vist rimelig "universel". Citat fra linket:

Error 0x80073701 is not new. It has always been related to Update and File corruption failure. The error was reported in 2011 as well and was related with CBS logs which pointed to missing assemblies during Service pack installation.

(Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med Win 7 har jeg faktisk ikke brugt meget tid på. Sprang fra XP og på Win 8.0 da xp ophørte med opdateringer.

Da din overskrift er Windows 7 Ult. Update Errors.

Men pyt med det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2019 - 17:49 #11
falster jeg er ikke trådstarter.
Kommenterede blot på at du henviste til en tråd med Win 10.
Kan godt se nu at den besked går langt tilbage så den også kan være brugt på Win 7 :-)
Og ja jeg har stort set ikke brugt Win 7. Opgraderde mine Xp maskiner til det nyere Win 8 da den kom frem og hoppede derfor Windows 7 over :-)
Avatar billede falster Ekspert
13. november 2019 - 18:11 #12
Nej det er du da ikke.

Undskyld, mange gange!

(Det første man bliver blind på er øjnene, som vi sagde, da jeg gik i 5. klasse.)

Håber, at Bear får det løst. De steder, jeg kender til med Windows 7 Ultimate har ikke haft problemer med de opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2019 - 18:14 #13
Ikke noget at undskylde for :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2019 - 20:52 #14
Måske kan det løses ved hjælp af DISM eller sfc /scannow eller blevet korrupteret og er nød til at installere Windows 7 Ultimate om, men dette er trods alt ophørt support 2013, men kan have meget få kritiske sikkerheds opdateringer, og har for længst nedgraderet windows opdaterings muligheder for det selvom alt andet kan opdateres ved rette Windows KB opdatering og rette Framework version kan stadigt benyttes.
Min anbefaling vil være at købe strakts Windows 10 enten fra computer/elektronik butikker, da Windows 7 vil dræbes endeligt med alt Januar 2020.

Vil du gerne prøve og se om du kan løse dette skal du gå længere ned til emne 'For Windows 7'...
https://support.microsoft.com/da-dk/help/947821/fix-windows-update-errors-by-using-the-dism-or-system-update-readiness#method3

Kan det ikke løses, er re-installering måske nødvendig, og for dette skal du have Wndows 7 Ultimate licens, og installere Microsoft DotNet Framework 4.5, 4.6, 4.7 og måske 4.8 samt og alt andet til at have til at kunne windows opdatering igen mange og meget KB opdateringer, mange gange.

Windows 7 kan hentes her hvis du ikke har installations-medium, med din gyldig Windows 7 license:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7

Information om stoppet support af Windows 7 og som andet, endelig død af Windows 7:
1.
https://support.microsoft.com/da-dk/lifecycle/search?alpha=Windows%207%20Ultimate

2.
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4057281/windows-7-support-will-end-on-january-14-2020

Windows 10 kan købes online herfra, medmindre man foretrækker online e-butikker eks. Proshop.dk / Elgiganten.dk osv. eller ved at besøge computer eller elektonik butik selv:

Med fulde understøttelse fra Microsoft:
https://www.microsoft.com/da-dk/store/b/windows
TIPS: Køb Windows 10 Pro, hvis du gerne vil have bedre mulighed for Windows egenskaber og netværks forbindelse og dens kryptering, da Windows 10 Home ikke kommer med gruppepolitik redigerings værktøj som kaldes 'gpeditor.msc'.

Ser ud til at Elgiganten har samme pris som Microsoft, og er ikke OEM udgave, så du får fulde understøttelse fra Microsoft:
https://www.elgiganten.dk/catalog/pc-tablets/dk-office-antivirus-software-programmer/office-antivirus-og-software-programmer?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26ContextCategoryUUID%3DDRysGQV5RPcAAAFDItI2st58%26discontinued%3D0%26online%3D1%26Produkttype%3DOperativsystem%26%40Sort.ViewCount%3D1&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=dk-office-antivirus-software-programmer&CategoryDomainName=store-elgigantenDK-ProductCatalog#filter-sidebar

Lidt billigere eks. hos Proshop, da de har OEM udgaver, og har måske ikke fulde understøttelse af Microsoft på grund af OEM:
https://www.proshop.dk/Operativsystem?f~operativsystemer_licenstype=dvd-rom~flash-drive&f~operativsystemer_systemgruppe=ms-win10-home~ms-win-10-pro&f~operativsystemer_lokalisering=dansk~engelsk&b=microsoft&pre=0
Avatar billede DanishBear Seniormester
17. november 2019 - 10:42 #15
Fik også kørt DISM og alle de andre ting, men intet virkede, tog den hårde måde og installeret Win7 igen, den blev ved med at fryse, selv første gang den blev hentet, nulstilling af BIOS gjore ingen forskel :-(

Bed i de SURE æble og fik lagt Win10 ind :-|