Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 01:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uerfaren med Windows 10 - diverse spørgsmål ...

Hej.

Har foræret min mor en ny computer. Og skal så hjælpe hende med at sætte diverse op og tilrette den. Udfordringen for mig er her, at det er første gang jeg kigger i en Windows 10 (bruger stadig 7).

Jeg får nok brug for en del hjælp.

De første to spørgsmål.

1. Fra Microsfts hjemmeside. Indbygget sikkerhed uden ekstra betaling.
Din Windows-enhed leveres med indbyggede sikkerhedsfunktioner, inkl. firewall og internetbeskyttelse mod vira , malware og ransomware.

Betyder det, det ikke er nødvendigt at installere et Antivirus program?

2. Jeg kan ikke finde ud af at få browseren (nu er det så Internet Explorer, men vil ikke oprette et spørgsmål mere, da resten vil handle om Windows) til at vise Google som Start side.
Jeg indtaster adressen og vælger Gem. Men Google vises først når man trykker på hjem-ikonet. Når jeg åbner browseren, får jeg til stadighed siden med en masse artikel- og nyheds forslag.
Er der evt.  et sted jeg kan se/læse hvordan dette fungere
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 01:53 #1
Skulle nok alligevel have oprette spørgsmål to under Browsere. Sorry. Resten af tråden vil omhandle Windows!
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. oktober 2019 - 07:56 #2
Tryk på Windowstasten + i = Indstillinger vælg fanen APPS her vælger du så Standardapps tryk på Microsoft Edge så fremkommer en boks hvor du vælger iE11
https://ibb.co/ssWPZyd
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 11:10 #3
Hvis både du og din mor er til Windows 7 kan man med Open Shell få brugerfladen i start tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 11:18 #5
Vedr 1 så er firewall og Defender til normalt brug tilstrækkeligt. Den har over tid blevet meget bedre end den var fra start af. Den har dog en tendens til at fortælle at der er fare for infektioner end andre gratis alternativer gør. Det er det man kalder falske positiver.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 17:07 #6
#3 Kender til muligheden og har overvejet det mange gange. Alligevel besluttet at bide i det og vænne os til / lære skidte at kende.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 17:18 #7
poko1 - Har fjernet godkendelse af dit svar. Var ubrugeligt. Til trods for at have fulgt vejledningen, åbner browseren stadig ikke med Google, men det samme lort som før.