Avatar billede ranni Forsker
17. oktober 2019 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Windows opdatering 1903

Efter 3 timers update:
Kunne ikke finde Brugerkoden, først efter 4. genstart lykkedes det at starte PC.
Kunne ikke finde Firefox, kun Edge.
Slettet Classic Shell.
Kunne ikke finde Gmail.
Kunne ikke finde www.ni.dk og lign.

SYSTEMGENDANNELSE:
Fik ikke mulighed for dato, frygtede for, hvad den så slettede.

Nu kører PC igen normalt og har lukket OPDATERING.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2019 - 13:10 #1
bare til info - det kommer en samlet opdatering medio november, og derefter går microsoft tilbage til de mindre opdateringer en gang pr måned.
Husk at lave en komplet backup inden næste opdatering.
Avatar billede ranni Forsker
17. oktober 2019 - 14:00 #2
Hej claes.
Win 10 Ashampoo Backup  EaseUs Todo pro og Nero Backup.o
Så må til at finder ud, hvordan jeg benytter Backup.
Jeg  har Backup af hele C: og programmer filerne.
Jeg havde fået problemer med 2 Pinnacle programmer jeg slettede dem totalt med Revo pro, jeg prøvede at geninstl fra skiver men Windows Instl. gik i stå.
Jeg prøvede så at hente de 2 programmer, det kunne jeg ikke finde ud af, så jeg kopierede og lagde dem ind på de øvrige programfiler på PC.
Det virkede  ?????
Med min lille viden siger det mig, at det ikke skulle komme til virke på den måde !!
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2019 - 14:27 #3
det optimale er, at du har en tilstrækkelig stor ekstern disk til at rumme det hele (pakket), og så lave et backup-image af disken til den eksterne. Nogle backup-programmer kan så lave en lille nødstart på en usb-stick, så du i værst tænkelige tilfælde kan boote på usb'en og indlæse alt fra den eksterne disk - så er du tilbage til præcis den opsætning og de data du havde, da du lavede backup'en.
Jeg har selv kun brugt Macrium Reflect (gratis), og har heldigvis aldrig haft brug for at skulle nødstarte. Macrium har den fordel, at man kan åbne backup'en fra stifinder og så trække enkelt-filer ud (fx hvis et dokument eller feriebilleder er slettet ved en fejl)
Avatar billede ranni Forsker
17. oktober 2019 - 14:45 #4
Tak claes !!
Du har givet mig en retning, selv om jeg ikke må stille 2 så forskellige spørgsmål i samme tråd.