Avatar billede ErikHg Ekspert
13. oktober 2019 - 13:20 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

Windows 10 installation - 1803/1809

Jeg har opgraderede min hjemmebyggede pc med Windows 7 Ultimate 64-bit til Windows 10 Prof 64-bit 28. september. Denne kører efter nogle problemer nu fint.
Jeg har samtidig købt en brugt HP bærbar der var født med Windows 7, men har også installeret Windows 10 på denne maskine. Denne kører nu også fint men i går lørdag 12/10 kom der en besked om at der var en vigtig opdatering. Det viste sig at være Windows 10 version 1809 der skulle installeres. Jeg lod maskinen opdatere, og efter noget tid var installationen afsluttet, og alt fungerede.
Jeg var inde i C-drevet og så at der stod Windows men også Windows old.
Jeg ville fjerne Windows old. Jeg prøvede først at slette dette, men så kom ikke overraskende det "kære trustedinstaller" frem. Jeg installerede derfor Unlocker for at se om dette program kunne fjerne Windows old. Jeg startede Unlocker, og det så da også ud til at fungere, men nu er klokken omkring 13:15 søndag og Windows old. er stadig ikke fjernet:-O

Jeg undrer mig også over hvorfor opgraderingen ikke er poppet op på min stationære. Jeg har været inde for, at undersøge hvilken Windows 10 version der ligger på denne maskine og kan se at der er 1803

Håber at nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2019 - 13:53 #1
Det kan klares når man går ind i C drevet under egenskaber.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2019 - 14:08 #2
Ps. Der står vel 1903 ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. oktober 2019 - 14:19 #3
#3 Ja naturlig vis :-)

Det var en "fejl 40" ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2019 - 15:06 #4
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2019 - 15:12 #5
12 November er sidste mulighed for 1803.
https://ibb.co/bN2nGDz
Avatar billede INK Ekspert
13. oktober 2019 - 15:34 #6
Windows.old fjernes automatisk efter 10 dage, men du kan også bruge denne metode

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028075/windows-delete-your-previous-version-of-windows
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. oktober 2019 - 19:37 #7
Jeg takker for alle svarene :-)