Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. september 2019 - 11:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afinstallerere browseren "Edge" ?

Jeg har en bærbar med Windows 10.
Der er jo Edge Browser ....
Men den bruger jeg aldrig.
*
Bruger KUN - Firefox -
*
Er det muligt, at afinstallere Edge ?
(Når jeg nu aldrig bruger den)
*
Eller bør den være en del af systemet "Windows 10". ?
*
Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 11:15 #1
Har før kunnet blevet fjernet med værktøjet fra siden her.
https://winaero.com/download.php?view.1835
Har gjort det. Men har ladet den være her den sidste gang med ny build 1903.
Har blot sørget for at jeg har Firefox som min standard browser i Win  10.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2019 - 11:17 #2
https://www.wintips.org/how-to-completely-remove-edge-browser-from-windows-10/

Husk backup af registreringsdatabasen, inden du gør noget.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. september 2019 - 11:55 #3
Jeg sprang den over i starte nu er jeg mægtig glad for den efter jeg har fundet ud af dens mange gode muligheder!
Selv om jeg ikke har valgt den som Standard Browser.
Du kan selv vælge hvilken du vil bruge som din Standard.!
https://ibb.co/vBwMd3s
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2019 - 13:50 #4
der kommer "snart" en ny version af Edge-browseren - og jeg kan godt forestille mig, at MS kommer til at installere den igen på pcen.
Den nye version er baseret på Chromium (=samme motor som google chrome benytter sig af)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2019 - 14:22 #5
Den kommende chromium-edge virker stabil og ok til det meste pt - bliver en klar forbedring - microsoft vil dog ikke bruge google udvidelser direkte, de skal hentes i microsofts store.
Og du bør altid have 2 browsere på pc - primært en til at hente den anden, når/hvis den foretrukne bryder ned og skal geninstalleres.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. september 2019 - 14:42 #6
Tak - Foreløbig afventer jeg ...
Edge gør jo ikke ligefrem, "skade".
Men Tak ...
Avatar billede perwolf Forsker
30. september 2019 - 15:56 #7
Hvis man måtte være træt af, at der på win 10 følger en masse unødige apps med, så kan man installere den gratis version af Revo Uninstaller. Den har indbygget mulighed for at fjerne win 10 apps.
Bruger forøvrigt altid Revo til afinstallering af mine programmer, så der bliver renset ud for programrester, mapper og i registreringsdatabasen.
Find den gratis version her: https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/

PS Nej, jeg har IKKE Revo som sponsor :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 16:01 #8
#7 Hvor finder man at man kan afinstallere Edge browseren med Revo?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 16:09 #9
Bruger selv Powershell som administrator når jeg fjerner apps der er en del af Windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 16:19 #10
Har brugt siden her til at fjerne apps i Windows 10 i flere år
https://www.askvg.com/guide-how-to-remove-all-built-in-apps-in-windows-10/
Avatar billede perwolf Forsker
30. september 2019 - 17:07 #11
#8
OK, bruger ikke selv gratis-versionen, hvor det er ganske nemt at se, hvor man afinstallerer.
I gratisversionen ved jeg ikke lige, hvor man gør det, men på download-siden siger de, at det er muligt at afinstallere windows-apps.
Beklager, hvis du har haft unødigt besvær :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2019 - 17:12 #12
#11 Har ikke set hvad pro udgaven kan i forhold til den gratis version.
Nej da jeg har ikke haft unødigt besvær. Har selv brugt Revo free i mange år. :-D
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. oktober 2019 - 18:04 #13
Tak for deltagelsen - Til alle ... Jeg blev klogere ...