Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 09:43 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Windows Update virker ikke - Error 8007000e

Efter ny installation af Windows 7, kan jeg ikke hente opdateringer på Windows Update. Får fejl 8007000e.

Har forsøgt alt dette: https://www.drivereasy.com/knowledge/windows-update-error-8007000e-solved/ Intet af det virker!

Min (gamle) Windows er naturligvis ægte/med licens.

Hvad gør jeg?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. maj 2019 - 10:04 #1
Så vidt jeg husker, skal du være på min. SP1 for at Windows Update funker?
Avatar billede INK Ekspert
11. maj 2019 - 10:17 #2
Har du overvejet Windows 10? Med en gyldig Win 7 licens er det gratis.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 10:59 #3
Det enten et tegn på at dit system mangler hdd plads eller har ikke installeret manglende opdateringer endnu.

Det vil være bedst, at starte Diskoprydning som administrator.
Tryk på Ryd op i systemfilerne. Accepter.
Fjern alt her ved at indsætte flueben, inkluderende på Windows Opdatering og tidligere OS.
Færdig?
Genstart.

Kontroller om den har fjernet alt hentede Windows Opdateringer på denne sti:
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\
er der kun et par tinge tilbage, så er det klaret, men er der mere end 2-3 hentede Windows Opdateringer.

Start Tjenester fra Startmenu ved at søge på den.
Windows Opdatering, stop for denne tjeneste og deaktiver for vend tilbage til SoftwareDistribution Download mappen, og slet Windows Opdateringer. Vend tilbage til Tjenester, og start og aktiver igen for din Windows Opdatering tjeneste.

Er Diskoprydning og SoftwareDistribution ikke meget og ikke relevant for dette?

Så kan du påbegynde to Windows opdateringer ved hjælp af KB pakke installationer.

1. Er det et nyt image du lige har installeret?
- Så skal du installeret to KB installationer.

Første er: Downloadet forudsætningsrettelsen, der er nødvendig for at installere den kumulative opdatering. (KB3020369)

Hvis du vil gøre dette fra webstedet Microsoft Update Catalog, skal du søge efter 3020369, og vælg derefter den rigtige installation til den version af Windows, du kører. Hvis du vil vide, hvad der er inkluderet i denne patch, kan du læse artiklen fra Microsoft her -> https://support.microsoft.com/da-dk/help/3020369/april-2015-servicing-stack-update-for-windows-7-and-windows-server-200

Alle understøttet x86-based versions af Windows 7
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=46827

Alle understøttet x64-based versions af Windows 7
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=46817

Er dette opdatering installeret, genstart din enhed.

Det andet er: Downloadede den store patch. (KB3125574)

Hvis du vil gøre dette fra webstedet Microsoft Update Catalog, skal du søge efter 3125574, og vælg derefter den korrekte installation til den version af Windows, du kører. Hvis du vil vide, hvad der er inkluderet i denne patch, kan du læse artiklen fra Microsoft her -> https://support.microsoft.com/da-dk/help/3125574/convenience-rollup-update-for-windows-7-sp1-and-windows-server-2008-r2

- For at gøre det kort, som der blev nævnt ved tråden er, at du har brug for Service Pack 1 installeret, også kendt som SP1.

Du kan blandt andet hente Service Pack her for Windows 7 med KB976932
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=5842

Herefter er det Værktøjet System Update Readiness til Windows 7 (KB947821) [oktober 2014]
For Windows 32-bit x86:
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=3132
For Windows 64-bit x64:
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=20858

Og hvis det ikke rigtigt fortsætter, sørg for at installeret antivirus eller aktivere Microsoft udgave af Defender.

Held og lykke med det hele, kan trods alt være at der er behov lidt mere KB installationer for dette.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2019 - 11:00 #4
du kan tvinge win10 til at virke stort set som win7
https://www.howtogeek.com/277448/how-to-make-windows-10-look-and-act-more-like-windows-7/
og stadig have alle fordele i win10 (fx support i en rum tid fremover)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 11:08 #5
Forresten, så skal du også have Internet Explorer 11 installeret som standard før du starter med alt KB installation nævnt før:

https://www.microsoft.com/da-dk/download/internet-explorer-11-for-windows-7-details.aspx

Offline Internet Explorer 11 i forskellige sprog udgaver:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/18520/download-internet-explorer-11-offline-installer
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2019 - 13:52 #6
#4 Classic Shell er der blevet stoppet med support til .
Efterfølgeren hedder Open Shell:

https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu/releases
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2019 - 13:54 #7
Og enighed i at installaere Windows 10 og bruge din gamle Win 7 kode til at aktivere med :-)
Win 7 er på lånt tid (support slutter januar 2020 mener jeg.)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 16:38 #8
Først mht. Windows 10.

Skulle jeg nok have overvejet ja. Men det må vente en omgang mere. Jeg har brugt 5 timer på at sætte computeren op som jeg vil have den. Orker ikke rigtigt at state forfra på det nu.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 16:40 #9
Forresten, så skal du også have Internet Explorer 11 installeret som standard (...)

Den ér installeret.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 16:45 #10
Er lige ved at forsøge noget.

Vender tilbage med flere svar ...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 16:52 #11
Fandt CD med Service Pack 2 (er helt sikkert den eneste CD jeg har/har haft med en Service Pack). Men jeg kan ikke installere den.

Får beskeden:
"Den version af windows du har installeret, svarer ikke til den opdatering, som du prøver at installere" .

Hvad handler det om? At den stammer fra dengang jeg havde Windows XP?

Bortset fra det, så har jeg altså før installeret det hele efter ny installation af Windows, uden først at installere noget fra en CD.

Læser videre i svarene ...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 16:58 #12
Jørgen B. > Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal ende og begynde i det du skriver. Forstår heller ikke formuleringen af det alt sammen.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 16:58 #13
Der er rigeligt med disk plads!
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:03 #14
Som sagt har jeg mange gange før installeret Windows. Og efterfølgende hentet alle opdateringer. Forstår ikke hvad der er ændret.

Aner ikke hvordan jeg skal komme videre med dette.

Jørgen B. > Igen. Forstår ikke meget af det du skriver. Enten pga. formuleringen. Eller også kan jeg bare ikke finde ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:04 #15
Så må jeg jo køre uden opdateringer (indtil det går galt). :(
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:07 #16
Er sgu altid det samme.
Murphys lov: Når noget kan gå galt, går det galt!
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:15 #17
Hvis man siger ja til at hente Service Pack 1 online (den kan jeg jo nok heller ikke installere) får jeg en side med en hel masse. Forstår ikke hvor meget af det jeg skal hente.
Hvis det hele. I hvilken rækkefølge skal det installeres?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:16 #18
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2019 - 17:24 #19
har du set i kontrolpanel hvilken version, du præcist har? det nytter jo ikke at hente sp1 hvis du er på sp2...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:39 #20
Jeg ved ikke hvor det står. Kan ikke finde det.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:41 #21
Der er dette installeret.
https://i.postimg.cc/YqLCDWpJ/Udklip.png
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2019 - 17:46 #22
win-version inkl store opdateringer:
kontrolpanel / system - der står de vigtigste data om win-versionen.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:55 #23
Windows 7 Home Premium
Service Pack 1.

Har som nævnt forsøgt at installere SP2 fra en Cd. Men det kunne ikke lade sig gøre. Se #11.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 17:56 #24
Når SP1 tilsyneladende er installeret, burde Windows Update vel fungere?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 18:37 #25
Har nu også forsøgt dette:
https://g4greetz.wordpress.com/2016/11/27/how-to-fix-error-code-8007000e-in-windows-7-update/

Men det fungere HELLER IKKE. Får ikke lov at omdøbe mappen...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 18:38 #26
OPGIVER.
JEG GÅR PÅ NETTET HULLET SOM EN SI. DET KAN GÅ SOM DET VIL!

FUCK DET HELE!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2019 - 18:45 #27
så vidt jeg kan google, så er der ikke en win7 sp2 (det var xp, der havde en sp2 og sp3).
Start en kommandoprompt som administrator og kør
sfc /scannow
det tjekker systemfiler og reparerer om nødvendigt (hvis den kan)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 18:47 #28
Nå, det er åbenbart ikke nødvendigt at færdiggøre vejledningen. Nåede kun at installere KB3102810 . Og det var åbenbart nok / det der skulle til. Nu har den omsider beslutte sig for at fungere. Har fundet 179 opdateringer. Det var fandme på tide!