Avatar billede mads Balling Novice
05. april 2019 - 20:10 Der er 8 kommentarer

Fryser efter bluescreen

Hej jeg brugte min pc idag, imens jeg var inde på norton stod der den skulle genstarte så genstatede jeg den og så kom der bluescreen.
Så genstatede den og så stod der "forbereder automatisk reparation".
Jeg har ventet i 20 minutter der er ikke sket ikke noget siden.
Avatar billede mads Balling Novice
05. april 2019 - 20:11 #1
Det er på min gaming laptop windows 10
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2019 - 21:27 #2
Prøv eventuelt at gendanne computeren til før problemet opstod. (Seneste gendannelsespunkt)
Avatar billede mads Balling Novice
05. april 2019 - 21:55 #3
Jeg har prøvet men menuen kommer ikke frem bare lige for at være sikker er det ikke alt crtl del man skal trykke
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. april 2019 - 22:30 #4
Har du Downloadet et installations medie?
Så prøv at starte op på dette og forsøg en reparation.
https://ibb.co/6bphqCG
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. april 2019 - 22:34 #5
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/e2vRyR
Avatar billede mads Balling Novice
05. april 2019 - 22:36 #6
Har ikke noget
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. april 2019 - 22:40 #7
Kan hentes her. og det er jo godt at have hvis alt andet mislykkes.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 08:31 #8
Fine råd der kommer her synes jeg :-)
Jeg er selv (blevet) tilhænger i at bruge Windows 10.
Jeg synes dog blot der er en fejl ved systemet.
Efter Windows 10 er kommet frem så er systemgendannelse som default ikke aktiveret, og har du ikke mulighed for at reparere med et medie så er det sidste man kan gøre er at geninstallere systemet. Ved ikke om det er fordi at Windows alligevel bliver opgraderet hvert år at de har undladt at starte denne tjeneste. Selvom jeg bruger image til sådanne nedbrud aktiverer jeg også systemgendannelsen og blot kører med ca 5%. Det giver et par punkter man kan prøve med.
Og måden man kan komme derhen er at bruge poko1's råd i #5. Håber at reparation kan redde din opstart.

Var det en Windows opdatering du blev promptet med eller til Norton? Hvis det er Norton kunne man måske  prøve at deaktivere Norton i at starte med systemet fra fejlsikret.