Avatar billede Danijel Ristic Praktikant
01. februar 2019 - 13:54 Der er 4 kommentarer

Grafik kort til lidt ældre computer

Hej herinde
Min mor har en computer, Acer aspire x3995, men den kan desværre ikke få fat i skærme lige pludseligt og er derfor bange for at skærmkortet er røget

Er det muligt at købe nyt kort til denne computer og hvis ja hvilket, det skal bare være et normalt kort til brug på computeren så hun har mulighed for at benytte sig af den

Tak på forhånd
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2019 - 14:22 #1
Har du tjekket om der skulle være en nyere driver til kortet?
og ja et nyt kort kan sagtes købes til den.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2019 - 14:40 #2
det kan også bare være at kortet sidder løst.
tag det ud og sæt det ordentligt i, og prøv igen.

hvis du updater gfx kortet skal du nok også sørge for en ny strømforsyning på 750watt for at der er strøm nok til det nye kort
Avatar billede Danijel Ristic Praktikant
01. februar 2019 - 17:08 #3
Problemet ligger lidt i at det ikke er muligt at få respons til skærme så det er ikke muligt at opdatere driverne, i forhold til at det sidder løst så har jeg prøvet at sætte det ind

Ved i hvilket kort man skal købe til denne model??
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2019 - 19:33 #4
Er du sikker på, der ikke er et ekstra stik bagpå til grafikdelen i CPU'en?

Ellers er der her et udvalg af grafikkort, som kan bruges, hvis der rent fysisk er plads til det i kabinettet:

https://www.edbpriser.dk/computer/hardware/grafikkort/?laveste_pris_inkl_fragt=400-500&sortering=popularitet&sort_retning=desc