Avatar billede Severin Praktikant
25. november 2018 - 00:00 Der er 10 kommentarer

forstyrrende "Røde flimrende partikler" inde i spil. uspilleligt

Hej
specs:
1080 gtx
i7-7700k
16 gb ram
jeg har spillet i lang tid på min pc.
nu har jeg så købt rust og få efter 5 min spilletid røde partikler som flyver rundt på skærmen og forstyrre tænkte det kun var i rust men så går jeg ind i watch dogs 2 og det samme skær. i cs, garrys mod og gta v. har jeg dog ingen problemer
har søgt på google og kan ikke rigtig finde noget der hjælper
har prøvet at sætte grafikkortet ordentlig i pcen
og geninstalleret drivers
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2018 - 04:52 #1
hvis det ikke sker i alle spil, er det ikke gfxkortet
det er næsten altid driverens skyld

prøv at gennemgå dine indstillinger i gfx kortet
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2018 - 10:42 #2
Prøv lige med et tool, du kan måle temperatur i RAM på grafikkortet.
Forskellig last på kortet kan have ret forskellig effekt på det, så er dit airflow omkring kortet ikke optimalt, kan det give pletter med overophedning.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2018 - 10:49 #3
lav systemgendannelse til før rust. Tjek så watch dogs 2 - sker det stadig, så tjek pc grundigt for vira og lignende gums. Brug flere programmer.
Hvis fejl ikke opstår i watch dogs 2, så har du fået snavs med da du hentede rust - hvis du VIL HAVE rust, så find et andet sted og hent en frisk version.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2018 - 10:52 #4
claes57: Det hentes fra Steam - her er der ikke ligefrem tradition for virus....
Avatar billede Severin Praktikant
25. november 2018 - 11:23 #5
Har lavet system gendannelse og det sker, der burde ikke være virus da jeg kun har hentet ting ned fra steam. har fundet ud af hvis jeg spiller videre med de "røde partikler" så crasher spillet efter lidt tid men pcen kører helt fint.
har også ændret frem og tilbage på nogen nvidia settings men det samme sker
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2018 - 11:26 #6
Hvis du har mulighed for det, så prøv at spille med pc'en åben så du kan have en blæser til at lufte ud i den imens det kører?
Avatar billede Severin Praktikant
25. november 2018 - 11:29 #7
Det gjorde jeg også crkrogh.
temperaturen lægger på omkring 70-75 grader på gpuen imens jeg spiller
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2018 - 11:41 #8
GPU'en er de som regel gode til at få køling på - derfor foreslog jeg dig at tjekke VRAM'en i stedet. Det er f.eks. dette, der tager livet af de nye 2080-kort.

Men med nyeste drivers og nok luft omkring kortet til at det ikke får det for varmt, så lyder det jo lidt mystisk. Spillet i sig selv er heller ikke rigtigt mistænkt, når det er samme mønster i to forskellige titler på forskellig grafikmotor.
Avatar billede Severin Praktikant
25. november 2018 - 12:31 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2018 - 13:27 #10
Andet hardware end det der er monteret på bundkortet kan også køre varmt, specielt hvis det kun er designet lige til konfigurationen.
Hvad hedder din PSU?
Falder den en smule i spænding når den er belastet vil det gå ud over performance på pc.
Når man renser en pc for støv er det lige så vigtigt man får renset psu som noget andet. Alle dele skal være rene :-)