Avatar billede LarsG Praktikant
22. november 2018 - 10:11 Der er 6 kommentarer

FPS problem

Hej Alle!
Håber I kan hjælpe mig og min søn!
Min søn har en HP Compaq Elite 8300 MT Gamer, som han indtil for ca. 3 mdr. siden spillede CS Go på uden problemer. FPS blev dog pludselig meget lav omkring 10-15 FPS hvilket gør det umuligt at spille ordentligt. Vi rensede den for støv, men uden forbedring. Vi har prøvet at nulstille PC'en men det vil den ikke, da den melder fejl.
Vi tog den så til et PC-værksted, men her spillede han CS Go uden problemer med FPS stabilt over 130 FPS. Vi tog den med hjem igen, men problemet er det samme. 10-15 FPS. Tænker derfor ikke at det ikke er selve computeren eller indstillinger, men det må være en af de ting som ikke er det samme i setup, dvs Net, skærm, kabler mv.
Alle ideer er meget velkomne, da han er meget ulykkelig!
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2018 - 10:20 #1
Jeg har aldrig hørt om at nogle af de ting skulle nedsætte fps, men der kan naturligvis altid være en eller anden komplet mystisk fejl, og hvis den eneste forskel på hjemme og hos værkstedet er peripherals, så er det jo tænkeligt.
Så har I prøvet den mest grundlæggende debugging-rutine at fjerne så mange af de ting som muligt?

Altså, slå wi-fi fra på computeren og pil LAN-kabel ud hvis der er sådan et i, og spil spillet offline for at se om der er en forskel. Hvis det ikke gør noget, så prøv at starte et spil og derefter trække stik til mus og keyboard ud, se om det gør noget. Det er naturligvis svært at undvære skærmen, men hvis I har en anden, eller kender nogen der har en gammel I kan låne, så prøv at bytte de ud og se om det gør noget.
Avatar billede LarsG Praktikant
22. november 2018 - 10:52 #2
Jeg har nu prøvet og hive de forskellige stik til mus, højtaler og tastatur ud uden det havde betydning. Da jeg så hev skærm-kablet ud og byttede om på enderne og strammede til steg FPS fra 17 til 43?? Kan der være problemer med kablet?
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2018 - 11:00 #3
Er Vsync slået til i spillet?

Hvis det er, slå det fra og tjek igen.
Avatar billede LarsG Praktikant
22. november 2018 - 11:15 #4
Da jeg hev stikket fra skærmen og satte det i igen havde den åbenbart ændret skærmsætningen, derfor steg FPS. Nu hvor jeg har sat den tilbage til 1920X1080 er FPS igen under 20. Prøvede lige et spil, og her røg FPS ned i 14 og dermed umulig at spille med...
Den der hedder Wait for Vertical Sync står som disabled
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2018 - 11:22 #5
Øv. Men det lyder godt nok underligt. Jeg har aldrig hørt om noget lignende.

Det eneste jeg kan anbefale er at tage den tilbage til et værksted, og så tage skærm, keyboard og mus med, så de forhåbentlig kan se problemet. Hvis man ikke kan genskabe problemet og isolere det, er det stort set umuligt at sige noget om det.
Avatar billede LarsG Praktikant
22. november 2018 - 11:46 #6
Jeg har udelukket netværket, da jeg offline mod bots trækker 10 FPS.
Tror du har ret i at jeg må tage det hele med til værkstedet.