Avatar billede mort1 Ekspert
18. november 2018 - 10:59 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

CD til HD

Jeg har en anskaffet lydbog (gammel sag på 6 stk CD) Den vil jeg gerne have over på min HD, så jeg kan få den over på -  og afspille den fra min mobiltelefon. Kan sagtens kopiere filerne over på HD, men de kan ikke afspilles - Gætter på at de er kopibeskyttede, og at det er årsagen til mine trængsler. Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt, at kopiere til eget brug - men hvad skal jeg bruge for at omgå kopibeskyttelsen ?
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 11:19 #1
Hvad sker der hvis du “ripper” cd’en til en lydfil. Den kan formentlig afspilles?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2018 - 11:22 #2
Jeg har konsekvent https://www.redfox.bz/da/anydvdhd.html kørende på min PC, jeg bruger til digitalisering af medier. Jeg har kopieret adskellige lydbøger, både som MP3 filer, men også "rippet", og har ikke haft problemer jeg kan huske. Den lukker også op for digitalisering af DVD´ere og BlueRay skiver... - her har jeg mødt nogle ganske få den gik i stå på (jeg gætter på 0,1%)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2018 - 14:55 #3
Blindwrite kan kopiere selvom der er beskyttelse
https://www.vso-software.fr/products/Blindwrite/blindwrite.php
Avatar billede MADOlsen Forsker
19. november 2018 - 11:02 #4
#2
Den lukker også op for digitalisering af DVD´ere og BlueRay skiver

Altså at digitalisere noget der i forvejen er digitalt? ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2018 - 11:28 #5
Det kan du grine af - men det er jo réelt det man gør, når man konverterer til et andet format.
Avatar billede MADOlsen Forsker
19. november 2018 - 11:47 #6
#5
"Konverterer" var nok netop et bedre ord at bruge :-) For at kunne digitalisere noget, vil jeg mene, at det ikke skal være digitalt i forvejen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2018 - 12:22 #7
..Det kan du så "mene". Det gør jeg ikke, og vil fortsætte med at digitalisere mine CD og DVD´ere.
Avatar billede MADOlsen Forsker
19. november 2018 - 12:43 #8
#7
Og det styrer du fuldstændig selv. Du risikerer bare, at folk, du siger det til, tror, at du ikke ved, at både CD'er og DVD'er er digitale medier... ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2018 - 13:41 #9
Det er jeg nu ikke så bekymret for. Enten ved folk godt hvilket IT niveau jeg er på, eller også interesserer det dem ikke...
Men en gang i mellem dukker den ene op der mener at skulle kløve ord...
Avatar billede MADOlsen Forsker
19. november 2018 - 14:40 #10
Du kan være lige så irriteret, som du har lyst til. Men du bruger altså et både forkert og direkte misvisende ord ...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2018 - 15:17 #11
Jeg er frygtelig ked af du blev forvirret over det dybt fejlagtige ord. Jeg håber trods alt ikke det er tilfældet for stilleren af spørgsmålet.
Og kan vi så få stoppet den fuldstændigt ligegyldige debat - jeg er sikker på de øvrige følgere af spørgsmålet har fanget meningen.
SLUT herfra.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. december 2018 - 15:22 #12
Skylder at fortælle, at jeg, trods de gode råd her fra gruppen, ikke fik det til at fungere.
Min hustru har måske lidt ret når hun siger, at jeg ikke er den her i verden der har mest tålmodighed, men det er dog sjældent, at jeg ikke kan udmønte de forslag der kommer fra gruppen.
Under alle omstændigheder Tak for jeres indspark.