Avatar billede Slettet bruger
29. september 2017 - 19:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mails om OneNote

Der er kun mig som bruger min OneNote, men hver gang jeg skriver i den, får jeg en mail fra Microsoft, om det.
Det er meningsløst og derfor irriterende. Kan jeg blive fri for den mail ?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2017 - 19:53 #1
Har du tjekket om du kan rette det i "beskyttelse af personlige indstillinger?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2017 - 19:58 #2
Under feedback og diagnoticering prøv at sætte den til "aldrig" i stedet for automatisk
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2017 - 19:59 #3
Jeg har generelt deaktiveret det meste under disse indstillinger. Vil ikke have at Microsoft snuser på min pc.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2017 - 22:02 #4
Tak for dit forslag, men jeg har kun en, under indstillinger, som hedder Feedback, men når jg trykker på den, står den bare og søger og søger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2017 - 11:05 #5
Log på Drive.live.com med din microsoft konto.
Gå i indstillinger (tandhjulet oppe i højre hjørne)
Vælg "Beskeder" i menuen i venstre side
fjern hakket i "Personer foretager ændringer i filer, vi deler"
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2017 - 14:11 #6
Tak for din anvisning. Jeg har gjort som du beskriver, men under tandhjulet findes der ikke noget om beskeder. Jeg har også åbnet ved de enkelte pile uden resultat.
Det forstår jeg ikke, for ud fra din beskrivelse, må du jo have set det.
Jeg har prøvet at sende et billede via billedupload.dk men der er fejl hvergang. Det  plejer eller at virke fint.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2017 - 14:20 #7
Jeg fandt det vist alligevel. Længere ned ved klokken og spørgsmålstegnet, er der også et tandhjul, med nogle muligheder på engelst, og der fandt jeg:
SEND ME AN EMAIL WHEN og der kunne jeg slå det uønskede fra.
Det var godt tak 😊
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2017 - 14:21 #8
Også tak til 220661 for gode forslag 😊
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2017 - 22:19 #9
OneNote bliver alligevel ved med at sende mails.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2017 - 09:27 #10
Hmm - men det ser ud til at man også kan sætte det på en anden måde, via et link i den mail du modtager:

https://support.office.com/en-us/article/Turn-off-email-notifications-in-OneNote-04319aaf-500f-48a3-a4d5-94e209c20ae6
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 12:55 #11
Sjovt at  du lige nævner det. Prøvede i går, men Google ville ikke lukke mig ind, med den begrundelse, at der havde været for mange forsøg på at lokke ind, jeg kunne prøve senere stod der. Og det gør jeg så, og fortæller senere hvordan det går.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2017 - 13:07 #12
Du mener forhåbentlig Microsoft... - ikke Google :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 13:40 #13
Jo jeg mener jeg er på med en @gmail.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 14:13 #14
Uanset om jeg vælger gmail eller outlook, kommer jeg ind på Microsoft og får samme besked, som i #11. Der er vist gået kuk i det. Måske skal jeg prøve at oprette en ny konto?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2017 - 15:15 #15
Du skal bruge den MICROSOFT konto som du bruger til dine OneNote bøger. Se evt. i den OneNote bog du har adgang til...

Men din Microsoft konto kan sagtens være registreret med din gmail adresse - det er kun "navnet" på kontoen... - og så drejer det sig jo bare om at "gætte" det rigtige password.

Kan du ikke komme på det, så hellere lave "recover" af password. Hvis du laver en ny konto, skal du rykke din OneNote bøger over på denne konto, hvilket ikke er lige til...
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 15:53 #16
Ja det er en gmail konto, og  den samme som jeg kan logge ind med på Microsoft og se min mail, med nøjagtig den samme adresse og password.
Men når jeg går ind, som du beskriver i #10 0g adresse og password accepteres fremkommer denne besked, igen og igen:
Log på
Noget gik galt, og vi kan ikke logge dig på i øjeblikket. Prøv igen senere.
Microsoft-kontoens logonserver har registreret for mange gentagne godkendelsesforsøg. Vent et øjeblik, og prøv igen.
Jeg har prøvet mange gange nu, over to dage, så forstår ikke problemet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2017 - 09:52 #17
Jeg synes jeg har hørt den historie før, startende i sidste eller forrige måned, hvor hele Microsofts online-platform var nede... - men jeg ved desværre ikke hvad der kan gøres ved det.

Ny konto hjælper i hvert fald ikke...
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2017 - 17:15 #18
Ok tak :-)