Avatar billede Harvestman Novice
04. juni 2017 - 09:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Irriterende program installeret, kan ikke komme af med det igen.

Hej allesammen.
Heldigvis står der praktikant på min profil, og det bør der mæske stå en del tid fremover, for så kan jeg klage min nød og forhåbentlig få storebrødrene til at ordne tingene for mig:(
Nå men jeg har leget troldmandens lærling fordi jeg ville prøve at sætte noget mere fut i min processor ved at installere AMD overdrive, for det første virker det hverken her eller der, og for det andet kan jeg overhovedet ikke finde ud af at operere i softwaren, idet det formentlig ikke matcher min laptop, hvilket det nu står det gør.

En masse snak og nu til mit spørgsmål.
Idet jeg ikke kan komme af med det ved at fjerne det i fjern et program, er jeg af den type der straks ser spyware, virus, kiggen over skulderen osv., så ved at jeg ikke kan komme af med det, heller ikke ved gendannelse, kan jeg så gå ind og fjerne så mange filer som muligt så programmet formentlig ikke kører som det skal, og eller tilføre/ ændre filnavne ved at fjerne et eller flere karakterer i filernes navne så jeg laver lige så meget bøvl med dem der har lavet programmet som de har gjort ved mig der ganske fattigt har forsøgt at ødelægge min pc for en hurtigere men sandsynligvis total ustabil laptop?

Jeg håber der er en god kollega der kan give mig et puf i rigtig retning.

Hilsen

Harvestman
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. juni 2017 - 09:51 #1
Du kan prøve at gå til et gendannelsespunkt der ligger før den dato hvor du installerede det famøse program.
Avatar billede Harvestman Novice
04. juni 2017 - 09:58 #2
Jeg forsøgt at gå tilbage til et tidspunkt i maj, men den melder error, og har ikke udført gendannelsen, jeg må måske desværre så nok lave en nulstilling, men det er et større hurlumhej, selvom der står det ikke anfægter mine filer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. juni 2017 - 10:04 #3
Et effektivt program du evt. kan prøve: Revo Uninstaller
Kan downloades og bruges gratis i en periode.
Avatar billede Harvestman Novice
04. juni 2017 - 10:05 #4
Jeg har muligheden at logge ind som administrator, men jeg tror desværre ikke det ændrer ret meget
Avatar billede Harvestman Novice
04. juni 2017 - 10:07 #5
Okay, det prøver jeg, og giver tilbagemelding så andre kan få nytte af resultatet, mange tak for hjælpen foreløbig
Avatar billede Mikael Ekspert
04. juni 2017 - 11:20 #6
Jeg ser lige med.. ;)

Er der nogen forklaring på, at "visse" installeret programmer IKKE findes under "tilføj og fjern programmer"  I forskellige Win systemer.. ???

Pisse irriterende.. Som jeg oplever disse programmer, så har de ofte KUN en egen "uninstall".. Om overhovedet. Som typisk ikke virker.. Hmm.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. juni 2017 - 11:26 #7
#2  Har du prøvet at lave en gendannelse i "fejlsikret tilstand" ??

Det har jeg tidligere haft held med, når en valgt "gendannelse" ikke lykkedes ;)
Avatar billede Harvestman Novice
04. juni 2017 - 11:27 #8
Hej igen.

Nej den skriver error 1721, det er et windows problem i installer package.

"A program required for this install to complete could not run". Derefter får jeg besked på at kontakte min support. Jeg må nok hive ankeret og gøre det den hårde måde.
Mange tak for hjælpen "so far" -jeg vil lige græde lidt inden jeg igen igen spilder en dag med sådan noget overskuds skrammel.

De bedste hilsner.

Harvestman.
Avatar billede Harvestman Novice
04. juni 2017 - 11:29 #9
Hej Mikael.

Ups jeg overså din besked, tak for den. Nej jeg vil straks gå igang jeg har mere eller mindre indset at jeg skal sidde og spille hele eftermiddagen alligevel, du hører fra igen:-)

Hilsen

Harvestman
Avatar billede Mikael Ekspert
04. juni 2017 - 11:31 #10
#8.. Tja.. Så er det jo godt at der er hele 1,5 fridag endnu. (Pinse) ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. juni 2017 - 11:34 #11
Du skulle vel tilfældigvis ikke have Norton, som Virus program ???

Det har jeg tidligere haft.. Resultat på 3 computere.. NUL gendannelse.

Norton fastholdt hårdnakket, at det ikke var årsagen.

Men en total afinstallation af Norton, gav mulighed for gendannelse. På alle 3 computere.. Hmm-
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2017 - 11:58 #12
Hvis du har hentet programmet på nettet på en ikke officiel side, kan du sagtens have fået noget med i "tilgift". Jeg er enig i brug af Revo som løsning på en del problemer. Har du flere drev ( eller harddiske) er der en mulighed for at den ikke kan se det. man installerer jo typisk den på C drev, og det er dette drev at Revo kan afinstallere fra.
Jeg havde selv forsøgt ud over det du har prøvet at køre først Rkill :
https://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/
Når denne er kørt, så er det AdwCleaner tur: https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/
Evt denne:https://www.malwarebytes.com/junkwareremovaltool/

Prøv at se om det afhjælper noget :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2017 - 11:59 #13
Program jeg henviste du havde fået "tilgift" fra er AMD Overdrive
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2017 - 12:25 #14
det ligger nok i en mappe i c:\program files\........
kig på mappenavnene, og måske kan du finde det.
så ligger der en uninstxxxxxxxxxxxxx fil i mappen, prøv at køre den.
uanset hvad, slet den mappe med programmet i.

med CCLEANER kan du se i startup hvilke programmer der starter når windows booter. der kan du nok se hvor det ligger. samt slet det derfra, startup.

https://www.piriform.com/ccleaner/download
Avatar billede Harvestman Novice
04. juni 2017 - 14:01 #15
Hej til alle som har deltaget aktivt i denne blok, og alle som eventuelt har eller har haft samme problem.
Jeg fik gendannet tilbage til et sted hvor jeg var sikker på at de opdateringer jeg eventuelt har haft missed, og fik kørt en behørig opdatering af Windows.
Derefter startede jeg REVO, og vupti var AMD væk fra computeren, så Sidewave du havde ganske ret, men alle har egentlig bidraget til en endelig løsning, min fejl var nok at jeg havde gang i for mange reparationer og opdateringer, så det hele jammede hinanden.

Jeg takker alle mange gange for hjælpen, det næste jeg nu vil foretage er en scanning for diverse "tilgifter", og så er jeg overbevist at denne dag prioriteret foran computeren i stedet for at være sammen med ungerne ikke var helt spildt. Jeg kan godt se det, pcér tager for meget tid, med mindre man nøjes med at bruge computeren til det den er beregnet til, for så skal Windows nok overvæge resten, så nu vil jeg gå ud og lave vandkamp med de kææææære små.

hav en god Pinse allesammen.

De bedste hilsner.

Havestman