Avatar billede nemlig Professor
21. marts 2017 - 15:19 Der er 5 kommentarer

Lille firma og manglende adgang til digitalpostkasse

Hejsa.
Jeg har et personligt ejet firma, men har ikke adgang til mit firmas digitale postkasse.
(Jeg har tidligere haft adgang, men ikke via nøglekort).
Jeg har nu bestilt et medarbejdersignatur og modtager herefter en mail om at jeg er NEMID administrator og skal godkende.

Jeg gætter på, at jeg på min tidligere PC har kunnet logge på med en "nøglefil". Men PC'en er udskiftet. (og ja, jeg burde have haft en sikkerhedskopi af nøglefilen).

Jeg har nu installeret nøglefil-programmet, men ved login via nøglefil, bliver jeg mødt med [ - ingen signaturer - ].

Jeg kan ikke finde andre muligheder end at jeg skal kontakte NemID Erhvervssupport mod betaling af 250 kr. + moms.
Men inden jeg må til lommerne, vil jeg lige høre, om der er noget, jeg har overset :).
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2017 - 15:42 #1
gør hele proceduren forfra, som om du ingenting har
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2017 - 16:30 #2
Hvis du har mistet din administratornøgle, og du ikke har en backup-administrator (det har du vel ikke, hvis du er ene om det :-), så er der kun én vej - det er via NemID.

Som jeg husker det, skal man udskrive en blanket, udfylde den, og have "direktørens" underskrift. Den sendes ind (jeg kan ikke huske om det må være i scannet udgave), hvorefter de laver en ny administrator(nøgle)

Men som jeg læser det, er support i sådanne tilfælde gratis: https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur/kontakt
Avatar billede nemlig Professor
21. marts 2017 - 16:51 #3
Hej og tak for jeres input.

Jeg har lige talt med supporten, som kunne konstatere, at nøglefilen er udløbet. Den bliver nu fornyet. Jeg fik mulighed for at vælge mellem nøglekort og nøglefil. Jeg valgte nøglekort.
Nøglekortet bliver sendt til min adresse og der bliver også sendt en midlertidig kode. De kommer uafhængig af hinanden og i løbet af 8-10 dage.
Alt sammen klaret pr. tlf.

Og da der var tale om fornyelse, så var det gratis :).
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2017 - 17:38 #4
heldigere end mig - jeg lukkede firma, og efter 3 mdr lukkede nemid min adgang, så jeg kunne ikke indrapportere den sidste moms - og det fik jeg så en afgift for ikke at have gjort.
Bare en husker til andre med enkeltmandsfirmaer - moms skal indrapporteres selvom det ikke kan lade sig gøre (der åbnes først om 5 mdr) fordi nemid lukkes automatisk efter 3 mdr.
Avatar billede nemlig Professor
22. marts 2017 - 08:05 #5
#4 Skal lige nævne, at jeg har kunnet indberette moms, da det er sket via en Tastselv-kode, som jeg har haft inden NemID var en realitet.