Avatar billede Sean Schjødt Praktikant
05. marts 2017 - 15:33 Der er 5 kommentarer

Skole PC

Hey
Jeg vil gerne vide hvad der er bedst til skole angående PC

Om det er Mac eller en windows PC

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal købe

En Mac er nem og have med og tager ikke en evighed om at starte og så kan man tag den med overalt

En Windows pc synes jeg tager noget tid at starte op og synes ikke er nem at tage med, for den larmer mere og fylder mere synes jeg (larmer pga. blæseren)

Så vil hører jeres erfaringer med hvad der er bedst

Mvh Sean Schjødt håber i kan hjælpe
Avatar billede milter Ekspert
05. marts 2017 - 17:16 #1
Du kan ikke sige, at generelt larmer PC'er mere end Mac'er. Begge har blæsere indbygget, og det er blæserne, der larmer. Ang. opstartstid, så afhænger det af maskinens styresystem og af, om den er udstyret med en SSD eller "gammeldags" roterende harddisk. SSD'en larmer ikke, men den koster mere pr. gigabyte.

Til skolebrug vil en Mac give point på blærekontoen, men den giver mindre bang for bucks end en PC. Medmindre du skal bruge den til videoredigering eller 3D-modelling, så vil enhver PC fra omkring 3000 og opefter kunne opfylde dine behov.

En PC er akkurat lige så let at "tage med" som en Mac. Det kommer udelukkende an på størrelsen af maskinen. Prøv f.eks. at kigge på listen herunder med 13"3  Lenovoer med SSD på 128 GB.

http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?notebook-type=%5BNotebook%5D&display-stoerrelse=(eq+13.3)&producent=%5BLenovo%5D&pris=(997-4000)&harddisk-type=%5BSSD%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Avatar billede milter Ekspert
05. marts 2017 - 17:22 #2
Jeg prøver et andet link:

http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?notebook-type=%5BNotebook%5D&producent=%5BLenovo%5D&pris=(997-4000)&hd-kapacitet=(eq+137438953472)&styresystem=%5BWindows+10+Home+64-bit+Edition%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Avatar billede milter Ekspert
05. marts 2017 - 17:29 #3
Prøv det her i stedet:

https://tinyurl.com/zcwo9pv
Avatar billede eurositi Ekspert
05. marts 2017 - 23:14 #4
De billigste Macs på EDBpriser.dk står til lige under 7.000 kroner.

Til cirka samme pris kan du få denne lette, og på alle måder fremragende Lenovo til dine behov: http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/lenovo-510s-14ikb-80uv-id-14641618.aspx
Den er let, har lang batterilevetid, skræmopløsningen er høj, og processoren er meget kraftig. Den burde kunne holde i en hel del år.

Den klart kraftigste bærbare computer overhovedet til lige under 7.000, jeg kunne finde på EDBpriser lige nu, er formentlig denne:
http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/lenovo-legion-y520-15ikbn-80wk-id-17804496.aspx
... Men folk vil tro, at du er blevet hardcore gamer, hvis du tropper op med denne på skolen. ;)
Avatar billede Sean Schjødt Praktikant
05. marts 2017 - 23:35 #5
Tak for svarene!!