Avatar billede barentsen Novice
08. november 2016 - 14:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopier værdi af celle inkl. formatering via formel?

Jeg har flere Excel-filer bestående af flere Ark.
Lad os kalde filerne "Fil1", "Fil2" osv. og arkene i hver fil hedder så "Ark1", "Ark2" osv.

"Fil1"  er et indtastningsark. Her kan medarbejdere indtaste div. oplysninger i kolonne A-G fra række 2 og nedad. (Række 1 er overskrifter)

Oplysningerne i hver række/celle kan være formateret forskelligt. (Tekst, Tal, Dato...)

I "Fil2" har jeg forsimplet skrevet, blot en kopi af "Fil1", forstået på den måde, at "celle A1" i "Ark1" har en formel der hedder: hvis("Fil1 ark1 celle A1"="";"";"Fil1 ark1 celle A1")
Dvs. hvis en celle er udfyldt i et ark, så udfyldes den også i det andet ark.

Spørgsmål/udfordring:
Jeg ønsker samme formatering i cellerne i "Fil2", som der er anvendt i "Fil1".

Er det overhovedet en mulighed uden anvendelse af VBA?
(kopier og indsæt formatering er ikke en mulighed, da der er mange data (filer og ark) der skal kopieres.

Håber ovenstående gav mening.
Avatar billede Mads32 Ekspert
08. november 2016 - 18:26 #1
Jeg forstår ikke dit udsagn om at kopiering og indsæt formatering ikke er en mulighed. Kopiering af indhold og formater kan jo udføres med en komando.

Anvend kopiering og indsæt special. Vælg: " Indsæt special". Marker "Alt".

Så bliver data, formler og formatering kopieret.
Avatar billede barentsen Novice
08. november 2016 - 21:43 #2
Det er korrekt, men jeg har mange ark som ændres månedsvis.
Hvis jeg skal sidde og kopiere manuelt, så er det ikke en realistisk løsning.

Alternativet bliver at lave en makro der formaterer.
Den er bare heller ikke helt nem for mig.
Så skal jeg i hvert fald bygge tingene lidt anderledes op, end det tanken pt har været.