Avatar billede SMSDK Praktikant
31. maj 2016 - 11:21 Der er 2 kommentarer

Kan pludselig ikke overføre filer til USB stick, meddeler: Stifinder er stoppet, genstarter.

Kan pludselig ikke overføre filer til USB stick ejheller til kortlæseren.
Korer med Windows 7.
Computeren meddeler: Stifinder er stoppetog bliver genstartet.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 13:51 #1
Årsag
Dette problem kan være forårsaget på grund af nogen af følgende problemer:

    Du bruger måske en forældet eller beskadiget skærmdriver
    System filer på din pc kan være beskadiget eller forkerte med andre filer
    Du har måske en virus eller malware-infektion på din PC
    Nogle programmer eller tjenester, der kører på din pc kan være årsag Windows Stifinder til at stoppe med at arbejde.

Du kan således starte med at se til om du har antivirus eller antimalware.
Du kan gratis installere:
1# Du kan vælge én af disse og se om du kan fjerne infektion.
a) Avast https://www.avast.com//da-dk/index
- Husk, at se bort fra de andre tilbud, hvis du vil bruge kun antivirus beskyttelse.
b) Avira https://www.avira.com/en/free-antivirus-windows
c) Malwarebytes https://www.malwarebytes.org/mwb-download/
- Tryk på download.

2# Husk, at fjerne enhver form for tredjepart som kan være indikeret usikker. Søg oplysning på nettet af programmerne og se om der er nogen som har meldt programmer for inficerende eller ej. Er der det, fjern disse programmer.

3# Opdater dine producent (søg efter model af dit computer) software og driver til den seneste.

4# Opdater dine Windows ved hjælp af Windows opdatering, undtagen Microsoft telemetry der upgraderer til Windows 10. Dette er således, hvis du gerne vil beholde dit Windows 7 eller Windows 8.1.
Eksempel det du kan fjerne er således windows opdatering KB'erne som kan ses fra GitHub: https://gist.github.com/xvitaly/eafa75ed2cb79b3bd4e9

5# Kommandopromt: Start dit kommandopromt og kør den som Adminstrator ved at højreklikke på den.
Indtast denne tekst: sfc /scannow
- lad den skanne færdig, genstart derefter.

6# Det kan betyde, at du måske skal udskifte pladsering af dit RAM, eller få nyt RAM. Men dette plejer ikke behøves.

Held og lykke med løse dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2016 - 17:00 #2
1# Flyt dine filer, billeder, dokumenter mv. til en ekstern hdd.
2# Lav et nyt brugerkonto med administrator rettighed.
3# Sørg for om dine programmer er der, eventuelt er det nødvendig at installere om.
4# Flyt dine filder tilbage.
eller
1# Lav et nyt brugerkonto med administrator rettighed.
2# Overfør dine filer, billeder, dokumenter mv. tilbage til den nye brugerkonto.¨
3# Sørg for om dine programmer er der, eventuelt er det nødvendig at installere om.