Avatar billede dorthe_lind Seniormester
16. december 2015 - 21:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 / listevisning/oversigt med pris-kolonne.....

Er det muligt i C5 at lave en listevisning (fanen oversigt) på skærmen med en kolonne med salgspris samt kostpris ved siden af hinanden?

Dvs kan man få salgsprisen vist i oversigten?
Salgsprisen, der er vist i nederste halvdel på fanen generelt.

Håber at det er til at forstå ;0)
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
17. december 2015 - 11:28 #1
Hej,

Kartoteket med kostpris og salgspris er jo forskelligt.  Hvis du har en C5 med følgende moduler tilkøbt kan det lade sig gøre:  'Basisudvikling' og 'FORM tilretning'

Kartoteket med salgspriser kan jo indeholde mange salgspriser, derfor bør  nok begrænse dig til at vise f.eks 10 på et faneblad.

Hvis du har ovennævnte er det grove løsningsforslag følgende:

Tilføj 10 felter til tabellen Inventable som Kommatal, kald dem pris1 .2.3 osv.

Tilføj de felter du vil bruge på blokken 'Oversigt' på formen Inventable. Indsæt de felter du vil brug i blokken. Navngiv dem. I bloktriggeren POST-LOAD slår du via koden op i kartoteket for salgspris og tildeler felterne den ønskede værdi.

En mere simpel udførelse kan laves uden at ændre på tabellen for lager, ved blot at tilføje nogle felter i formen, som så ved POST-LOAD tildeles værdier fra tabellen med salgspriser.

Som du kan se er der flere måder at nå målet på, alt efter hvor avanceret det skal være.

God fornøjelse.
Peter
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. januar 2016 - 14:37 #2
Lukker
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. januar 2016 - 14:38 #3
ADDCON lægger du et svar, så jeg kan give dig point, tak :)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
26. januar 2016 - 11:23 #4
Lukker.....