Avatar billede tvc Seniormester
12. oktober 2015 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Outlookkalender - ryk for svar på invitation

Hej

Jeg har forskellige behov i forbindelse med indkaldelse til møder.

1. Mulighed for at tilføje eller slette deltagere, uden at andre skal modtage en mailindkaldelse igen

2. Mulighed for at rykke deltagere, der endnu ikke har accepteret eller svaret på indkaldelsen, uden at alle andre skal modtage en mailindkaldelse igen

Er der en der kan hjælpe?
12. oktober 2015 - 16:03 #1
Hej

ad. 1: Hvis du tilføjer eller sletter møde-deltagere og klikker på Send Opdatering - plejer der at blive vist en boks hvor du kan vælge kun at sende til tilføjede eller slettede deltager

ad 2: Jeg ved ikke hvilken Outlook-version du benytter, men i Outlook 2013 kan du åbne mødeaftalen og vælge knappen "Kontakt deltagerne" -> "Ny mail til deltagerne"/"svar til alle via mail".
Så får du en mail med deltagerne i Til-feltet og kan slette dem du ikke skal rykke. Hvis du vælger "svar..." vil aftalen stå for neden i mailen (som standard).

Håber det kan hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede tvc Seniormester
13. oktober 2015 - 13:53 #2
Hej Birthe

ad 1) Jeg synes ikke altid den kommer og spørger, så jeg ved ikke om der skal sættes noget op i meddelelsen for at den gør det.

ad 2) Mit problem er, at jeg sender til hele firmaet og at der derfor er rigtig mange adresser at sortere fra. Jeg søger derfor en funktion, der i registrering under vis kan vælge dem ud, der ikke har svaret.

Hilsen

Tem
13. oktober 2015 - 14:58 #3
Hej
ad 1) Det ved jeg ikke rigtig hvorfor - så vidt jeg ved er det standard.

Ad 2) Hvis du vil helt undgå "manuelt arbejde" skal der kode til, men du kan:
A) Åbne aftalen
B) Klik på fanen Møde --> Menuen Registrering --> Vis mødestatus
Så bliver mødestatus sorteret og du kan fjerne hak i 1. kolonne (email når du peger står der "send mødet til denne deltager") fra de der har accepteret.
C) Når du så sender med knappen "Kontakt deltagerne" -> "Ny mail til deltagerne"/"svar til alle via mail", bliver der kun sendt til de der er hakket af. Det er lidt lettere, men som sagt hvis det skal være rigtig let tror jeg at der skal skrives noget kode.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede tvc Seniormester
13. oktober 2015 - 23:32 #4
Hej Birthe

Tak for hjælpen, den sidste løsning virker.

Hilsen

Tem