Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. september 2015 - 10:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbrug af RAM i Windows 10

Hej

Efter at have installeret Win 10, har jeg et stort forbrug af RAM i: "Tjenestevært, Lokalt system" hvor der er 17 underpunkter.
Der er et forbrug på godt 7,5 GB.
Det ser ud til at være svchost.exe der elsker ram'en, kan jeg slå noget fra ...eller ?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2015 - 17:11 #1
Er det lige efter du har opgraderet, skal systemet hente opdateringer mm. og vil i det tidspunkt det foretages bruge mere ram end normalt.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. september 2015 - 17:16 #2
Nej - det er nok 3 uger siden jeg har skiftet.
Det bliver mere og mere ram den tager, i løbet af dagen, og den "nulstiller" ikke senere.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2015 - 18:02 #3
Hvis du pinder det lidt mere ud hvilken af tjenesterne er det så der bruger mest?

PS jeg er selv kun på 8.1, men lighederne vil jeg mene er ret det samme.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. september 2015 - 08:30 #4
Det ser helt klart ud til at være 'svchost.exe (netsvcs)' der guffer hukommelse i sig.

Jeg har haft Resource Monitor til at køre - og det virker ikke som det er et eller anden program der starter det - forbruget stiger bare langsom ;-(
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2015 - 16:50 #5
Ved ikke om denne side her kan afhjælpe dit problem?
http://www.wintips.org/how-to-fix-svchost-exe-netsvcs-memory-leak-or-high-cpu-usage-problems/

Grunden til forbruget kan være ( i følge siden):
1 Virus på computeren
2 En service der ikke fungerer korrekt, som skal slås fra.
3 Tømme logbogs fil.
4 Problemer med Windows Update, som skal løses.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. september 2015 - 18:00 #6
Hej

Smid et svar - det ser ud til at jeg kommer til at bruge "et par minutter" på det her ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2015 - 18:41 #7
svar.
Vent med at lukke til du ser om de forslag er brugbare :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. oktober 2015 - 12:31 #8
"Fejlen" er øjensynligt væk - om det er min virusprogram der har fjernet et eller andet - eller måske en opdatering. Ram'en opfører sig ihvertfald bedre nu, kører normalt på et forbrug på ca. 25%, jeg har 12GB på maskinen.
Avatar billede tarshad Praktikant
21. august 2016 - 11:37 #9