Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

W7 installation mangelfuld

Jeg har en stationær pc med w8. FOrsøgte at ny-installere W8 ud fra en version som jeg havde downloadet fra Microsoft. Ingen piratsider eller andet - men det virkede ikke. Den efterlyste noget drev...så jeg fandt en ældre W7 disk frem og bootede på den. Blev installeret - men kan ikke komme på nettet med den, da den ikke kan se netværkskortet. Der mangler også andre ting - ser ud som om den tidligere version af W8 "blokerer" for at W7 kan udfolde sig på den rigtige måde så at sige...
Det ville hjælpe ganske meget hvis jeg kunne få den på nettet, så jeg kunne hente de drivere, der mangler. Men det kræver jo at den kan se netkortet. Det fremgår IKKE af enhedshåndteringen.
Hvorfor ikke mon? Hvordan løser jeg den hårdknude?
Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 23:49 #1
Jeg lukker denne igen.  Fandt et program som kan identificere netkort og så straks installerer rette driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2015 - 07:08 #2
Godt du fik løst problemet.
Vil du uddybe nærmere hvad dette program hedder, så andre kan få brug for det? :-)
Avatar billede ps76 Forsker
06. juni 2015 - 10:20 #3
Jop selvfølgelig - det hedder 3DP.net - meget effektivt.
http://download.cnet.com/3DP-Net/3000-2112_4-10915115.html

Men alt andet lige er jeg faktisk ikke tilfreds med min W7 installation. Kan se her til morgen, at når jeg tænder computeren, står den næsten et helt minut og siger "starter" - før W7 logo endelig dukker op og den gør sig færdig.
Tror det har at gøre med at den gamle W8 installation stadig ligger "nedenunder"..Ville foretrække helt at få harddisken formatteret og så installere fra bunden. Fulgte Microsofts vejledning, brændte en iso-fil af W8 på en dvd - men den stoppede undervejs - kan ikke huske nu hvad den brokkede sig over- kan være jeg prøver igen senere i dag.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2015 - 11:19 #4
hvis du lige har lagt win7 ind, så er der myriader af opdateringer, der skal ind. Først når de er på plads, og win update ikke finder flere, så kan du regne med starttiden.
Avatar billede ps76 Forsker
06. juni 2015 - 11:23 #5
nå ok så giver jeg det lige en chance. Har iøvrigt lige forsøgt at installere forfra for at se om formatteringsmuligheden kom frem - men det gør den ikke,hvilket undrer mig. Den går direkte i gang med at installere, altså uden at tilbyde at jeg kan formattere pgl. disk først.
Men jeg lader den lige opdatere resten af dagen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2015 - 20:15 #6
Ja der er +100 opdateringer der skal ind på computeren før den er up to date. så du må lige væbne dig med tålmodighed :-)
Avatar billede ps76 Forsker
06. juni 2015 - 20:40 #7
ja, den virker meget bedre nu, efter at have downloadet hele dagen.