Avatar billede nihan1701 Nybegynder
15. april 2015 - 14:17 Der er 8 kommentarer

Vil ikke starte Win7 efter nyt Bundkort,CPU og PSU

hej experten

jeg valgte at lave et mini-itx system i stedet for mit gamle mid tower.

jeg købte MSI A88XI AC bundkort og AMD A8-6600K Black CPU/APU - FM2
kabinettet er Corsair Graphite 380T i Hvid

PSU'en er en Corsair CX750M Strømforsyning ATX12V 2.3/ EPS12V - 80 PLUS Bronze - AC 100-240 V - 75

i forvejen havde jeg XFX R9 290 4GB Grafikkort og seagate 1tb sshd og 500 gb hdd

mine ram er 16 gb ddr3 af ukendt opringelse,hvis det har nogen betydning.

mit problem er at jeg kun kommer til velkomsthilsnen fra wíndows så stopper den og genstarter med
"windows blev ikke lukket korrekt.." jeg har kørt repair funktionen 4 gange nu uden den har fundet nogle problemer.

vil det hjælpe at installere en ny version af win7 ?
Avatar billede sonalias Seniormester
15. april 2015 - 14:34 #1
Kort svar: Ja det vil hjælpe!
Det er ofte ikke muligt at flytte en harddisk direkte over i et helt nyt system (Ny CPU!) specielt hvis du har skiftet fra Intel til AMD eller lignende.
Du kan evt lave en data migration med noget software hvis du har noget vigtigt, men det letteste er en ny installation
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2015 - 14:47 #2
ellers - prøv fejlsikret tilstand (evt uden netværk) og indlæs drivere til bundkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2015 - 18:28 #3
Vil da også mene du får problemer med licensen og med Windows update, når du bare lige flytter over.

Skifter man hardware er der kun en vej. Det er ny installation.

Håber at Windows er en licens du kan flytte så den ikke er bundet af hardwaren.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2015 - 18:53 #4
Jeg har så løbende skiftet alt pånær tastatur/mus i min pc. Ca 3 gange har jeg skulle registrere win via telefon, men er aldrig blevet afvist. Og min licens har selvfølgelig ikke kørt på to maskiner samtidig på noget tidspunkt. Så gode kunder har vide rammer.
Avatar billede nihan1701 Nybegynder
15. april 2015 - 21:55 #5
Mange tak alle sammen for jeres hurtige og rigtige gode svar, jeg har nu bestilt en ny Win7 version 64 m-bit da den gamle pc var købt med forud installering og jeg havde desværre ikke fået licensen med før firmaet gik konkurs.
Har også bestilt et eksternt drev da der ikke er Plads i kabinettet.
Når jeg har forsøgt mig med jeres hver især løsninger skal jeg nok give feedback og point.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2015 - 22:09 #6
#5 Den burde jo have været aktiveret på det gamle opsæt, så med  https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ skulle du måske kunne have set licensen, hvis den ikke er krypteret selvfølgelig. Ved med XP at man kunne finde alverdens licenser med dette program.
Avatar billede nihan1701 Nybegynder
16. april 2015 - 23:06 #7
220661 du havde ret det var et problem med licensen og update, så det var desværre "back to basic" men er har stadig windows.old filen er det ikke noget med man kan overfører filerne fra mappen eller skal jeg helt slette harddisken?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2015 - 15:46 #8
Windows.old bruges jo primært til at hente de personlige filer der er i denne over på den nye installation. Når dette er gjort sletter man normalt denne fil, da den jo kan fylde en del.