Avatar billede Bojeboy Nybegynder
14. april 2015 - 16:22 Der er 6 kommentarer

Begrænset antal RAM

Hej

Jeg har en computer hvor der sidder et motherboard som hedder MS-7366.

Mit spørgsmål går på om det er fuldstændig umuligt at putte flere RAM i end de 4 GB (2*2GB) som det er oplyst til som maximum, Ved det lyder dumt men tænker på om det er fordi de ikke vil garantere at det kan holde til mere.

På forhånd tak

Hilsen

Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 17:18 #1
Hej Henrik og velkommen til.
Hvis der i manual står at bundkortet kun understøtter 4 gb så vil det ikke registrere mede end de 4 du putter i.
En anden ting er det system du kører. Er det kun 32 bit system, så vil systemet heller ikke kunne håndtere meder ram- Formoder her der er tale om en pc der er +5 år gammel ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 17:21 #2
tror på ingen måde at den tager skade af det, men den vil kun registrere op til max 4 gb. Har lige for ikke så længe siden sat 4 gb ram i min 9 år gamle computer, hvor den kan "se" de 3,2 gb.
Nogle gange afsættes en lille del til grafik kortet, hvis dette understøttes.
Avatar billede Bojeboy Nybegynder
14. april 2015 - 17:33 #3
Den køre godt nok 64 BIT. computeren er cirka et par år gammel. men mange tak for svaret :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 19:40 #4
Kan det være på hver sokkel den kun kan tage 4 gb?
Synes nemlig at en pc der ikke er ældre burde tage mere ram.
Prøv at hente crusial scan og se hvad den skriver:
http://www.crucial.com/usa/en/systemscanner#
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 19:43 #5
Er der ram klodser i begge sokler?
Avatar billede Bojeboy Nybegynder
15. april 2015 - 12:19 #6
Ja der sidder 2*2GB. en i hver sokkel. jeg må lige prøve med det program du skriver om. Syntes nemlig også det lyder af lidt.

Mange tak for svaret :-)