Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 17:35 Der er 8 kommentarer

Sort skærm men blæsere kører.

Hej. Ville se om nogen, kunne hjælpe mig med mit problem. Har en ny samlet stationær som jeg selv har bygget. Den kørte rigtig godt. Jeg skulle så flytte grafikkort og ram fra min pc, over i en gammel PC jeg havde til salg og lovet en køber at han kunne få det med. Lader så PCen stå uden strøm i 1,5 uge mens jeg venter på et nyt grafikkort og nye ram jeg havde bestilt kom hjem. Når jeg så sætter de dele i, starter PCen op, hvor blæsere og lys starter. Kan se mit nye MSI GTX 970 4 GB grafikkort starter op med lys og blæsere drejer rundt. Men skærmen starter ikke. Kan ikke engang komme til BIOS eller windows 7 start for der er intet billed andet en skærmen forsøger at finde signal. Har prøvet 2 andre grafikkort men stadig samme fejl. Min CPU bliver lun så den må vel virke. Kan det være bundkortet der er dødt efter at have stået stille i 1.5 uge?? Har osse prøvet med 3 andre skærme, og VGA, DVI og HDMI. Den vil slet ikke starte skærmen op. Kan se at der er lys i mit bundkort. Kan det eventuelt være PSUen. Den skulle meget gerne levere nok strøm da den er på 750 watt. Håber på lidt hjælp til det her irriterende problem. Hilsen Casper Sørensen
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 18:42 #1
Tag det lille batteri ud på bundkortet i et par minutter
Husk at aflade dig selv radiator
For at udelukke at det er bios der har låst dig
Tjek så lige også at alle stik til grafikkort er sat på mit sidder der. 3stik i
Mvh,
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 19:00 #2
Har haft batteriet af men stadig intet billed. Har tjekket om de stik sad ordenligt og har kommet 6 pins i og 6 + 2 pins i. Og selv med andre grafikkort sker der bare intet andet end blæserne starter på grafikkortet og i kabinettet. Og lyset tænder
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 19:11 #3
hvor stor er din psu (strøm)
for at udelukke

det må være noget med grafikkort eller skærm da den jo ikke viser noget

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 19:39 #4
Jamen den er på 750 watt. Har prøvet på 3 skærme og stadig intet billed. Ikke engang BIOS. Virker som om den skifter mellem VGA og HDMI for at finde et signal. Altså der kommer 2 BIP lyde fra bundkortet og det mener jeg det altid har gjort. Er det så enten grafikkortet eller strømforsyningen der så er noget galt med? Det er kun efter at jeg købte nyt grafikkort og ram at den begyndte på det. Kan det være de ram den er galt med. Købte 2x8 GB hyperx 1866 MHz ram så jeg havde 16 GB.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 19:43 #5
http://www.computerhope.com/beep.htm

+

http://pcsupport.about.com/od/nonworkingcomponent/ht/beepcodestb.htm

beep codes giver et ret godt hint om hvad det kan være

på hiresnkan du teste dine ram
test af ram skal altid foregå inden windows startes
men det er jo ret svært når du intet billede har på
men udeluk da ikke at det er ram der bare ikke virker

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 19:44 #6
2 beep antydes jo også til at være ramfejl

2 Beeps
Two beeps means there has been a parity error in base memory. This is an issue with the first 64KB block of memory in your RAM. The solution is usually to replace the memory.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 20:25 #7
OK. Så kan simpelthen være at jeg har fået defekte ram hjem. Må lige se om jeg kan få testet dem. Men kan de godt være problemet til at den slet ikke vil starte ordenligt op og vise billed? Der var bare en der fortalte mig at den godt kunne starte op hvis de var defekte. Men har prøvet at rykke rundt på dem og forsøgt kun at have dem i 1 af gangen og prøvet alle pladser. Men stadig intet billed.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 20:46 #8
Du kan jo ikke udelukke noget
Man sætter en klods i ag gangen for at prøve om der kommer gang den

Derefter en ny og prøv