Avatar billede Cr3lle Nybegynder
09. april 2015 - 21:06 Der er 7 kommentarer

ledningsnet i PC

Hej
Jeg har valgt at købe alle komponenter til at samle min egen PC. Jeg får dem hjem og følger en guide på YouTube til hvordan man gør. Da jeg formår at "Gå i stå" med 3 ting, og ville virkelig sætte pris på hvis nogen kan hjælpe mig.

1. Jeg har gået 3afstands skruer med til kabinettet, men der er 9huller i motherboard, hvilken skal de sidde i?(har kigget i begge manualer og kan ikke finde noget om det.
2. Jeg har valgt at købe en hybrid disc(SSHD)og der er et datastik ser går i data i motherboard, og så er der et stik med 4ledninger som jeg ikke ved hvor skal hen.
3. Jeg har 2x PCl-e kabler med 8 pins fra strømforsyning som ligner noget til grafikkortet, men grafik kortet er kun tilsluttet chippen der går i motherboard, der er noget lige over der hvor grafik kortet sidder på motherboard men de passer ikke deri, ved ikke hvor de skal hen.
Her er mine komponenter:
Motherboard: MSI Z97 Gaming 5
PSU: Cooler master G750M
Grafikkort: Twin Frozr Gaming - GeForce GTX 750Ti
RAM: Corsair Vengeance DDR3
CPU: Intel Core i5-4690K 4gen.
Harddisk: SSHD - Seagate 1tb

Ville virkelig være glad hvis en venlig sjæl kunne hjælpe mig :-)

M.v.h Crelle
Avatar billede Cr3lle Nybegynder
09. april 2015 - 21:09 #1
Btw kabinettet er en:
In Win mana 136 :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. april 2015 - 21:15 #2
1. Lyder som en mangel, men da du ikke nævner hvilket kabinet du har, så er det svært at hjælpe på dette punkt.

2. Strømforsyningen skulle meget gerne have et par sata strøm kabler, som du skal bruge i dette tilfælde :-)

3. Hvis den skal bruge en af de 2 8 pin kabler, så er det på den side der vender mod front, men det ser ikke ud til den har behov for dem.. (Så vidt jeg kan se på billeder og læse mig til)..
Avatar billede Blueeyez Mester
09. april 2015 - 21:18 #3
Kabinettet bør du nok kontakte forhandler om, da der vidst mangler nogle afstandsskruer. Du bør nok forberede dig på at køre RMA på kabinettet..
Avatar billede Cr3lle Nybegynder
09. april 2015 - 21:27 #4
- Tusind tak for dit hurtige svar, det er første gang jeg bygger min egen PC, så det hele er meget nyt for mig men:

Jeg har jo googlet det meget, det med afstandsskruerne, har jeg læst at ikke alle huller behøver dem, det er kun nogen , det er mere hvilke af dem og sådan

- har også fundet frem til at den kun er forbundet i chippen til motherboardet, men lige over der hvor jeg sætter den i er der en indgang i boardet hvor der står nogetvi stil med det som der står på de 2 kabler, så jeg er meget i tvivl om jeg skal lade vær med at connecte dem eller skal skaffe en omformer til den ene ( eller dem begge) som der skal deri :-)

- nu spørg jeg nok lidt dumt, men hvad er  RMA?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. april 2015 - 21:48 #5
Nu ved jeg ikke hvordan kabinettet ser ud indeni, men der skal vel afstandsskruer i før du kan montere bundkortet?
Se hvor mange skrue huller der er i bundkortet. Så mange skruer skal der til for at montere bundkortet korrekt. Bundkortet kommer til at sidde i spind og derfor er det meget vigtigt at alle huller i bundkortet har en skrue (Iøvrigt når et bundkort monteres, så spænder man først skruerne helt når alle skruer er skruet lidt i. Derved undgår du at gøre skade på bundkortet)..

Prøv stadig at tage kontakt til forhandleren. Jeg har aldrig oplevet mangel på skruer i de selvbyggede pcere jeg har samlet..

Det sidste må du lige omformulere..

RMA = Reklamation :-) (Selvom du nok kan køre det på garantien, da det er mangel, men kontakt forhandleren, de burde vide mere om det end vi andre og de kan formentligt os tjekke op på det og så har du os gjort dem opmærksom om et evt problem. (Den er jo under 14 dage gammel og så er du endnu bedre stillet)..

Men du kan os afvente andre svar herinde fra :-)
Avatar billede Cr3lle Nybegynder
09. april 2015 - 22:28 #6
Altså der er 9 huller i kabinettet, det er nærmest sådan nogen gummidutter med hul i, hvor du skruer skruen i, der medfølger 3afstands skruer ( kan være jeg ikke skal bruge dem pga gummiet men ved ikke). Og der står i manualen at der medfølger 3 af dem, og så sådan en mærkelig lille ting hvor der står speaker på, jeg ved ikke hvad den er. Det sidste var ment til grafikkortet, der sidder et stik lige over på motherboard tror det hedder noget i stil af 8x eller sådan noget og så står der Pcl-e ved den, men mine stik fra strømforsyningen passer ikke deri, jeg tror bare det hele virker lidt mere komplicereret fordi jeg ikke er specielt god til at forklare det, da jeg er rookie :-)
Avatar billede Cr3lle Nybegynder
11. april 2015 - 15:47 #7
Mangler kun det med pci-e stikkene, jeg har 2x 8pins af dem fra min strømforsyning, og mit grafikkort har ingen indgang til stik, der står noget om at den kun skal tilsluttes via chippen til motherboarded, mit spørgsmål er så, skal de bare gemmes væk ( altså stikkene) eller skal de på en og anden måde sættes i motherboarded ? :-)