Børsen i Stockholm indstillede i går uden videre forklaring handlen med Icon Medialab-aktien, efter at det svenskejede internet-konsulentbureau var steget 21,8 procent i et ellers vigende marked. I dag meddelte selskabet så, at Icon Medialab International fusionerer med hollandske Lost Boys.
- Vi er overbeviste om, at Icon Medialab er den bedste partner for os i den kommende konsolideringsproces i branchen. Vores forretning komplementeres godt gennem Medialabs geografiske rækkevidde, deres kunder og ikke mindst gennem deres viden om teknik og konsulentrollen, siger Lost Boys? koncernchef Michiel Mol.
Førende i Europa
Sammenlægningen betyder, at Icon Medialab og Lost Boys fremover bliver det førende internetkonsulenthus i Europa med en stærk position på det amerikanske marked.
På kundelisten står blandt andet prominente internationale virksomheder som Audi/Volkswagen, Orange, Unilever, Pirelli og Siemens.
Som led i fusionen får det nye selskab en solid kapitalindsprøjtning på 180 millioner svenske kroner. Den samlede omsætning bliver på 1,2 milliarder svenske kroner om året og virksomheden får 1500 ansatte. De to selskabers ledelse forventer, at det fælles selskab opnår et positivt driftsresultat fra midten af næste år.
Noteringen på Stockholms fondsbørs bliver bevaret.