Efter kun fire måneder som topchef for Hewlett-Packard vælger Mark Hurd endnu en gang at gå den diametralt modsatte vej af sin forgænger Carly Fiorini.
Denne gang ophæver Mark Hurd det ellers prestigefulde partnersamarbejde med Apple om salg af mega-sællerten Ipod, som Carly Fiorini kæmpede så hårdt for at få op at stå, skriver Wall Street Journal.
HP og Apple meddelte fredag, at HP havde besluttet sig for med øjeblikkelig virkning at indlede en udfasning af salget via HP's distributionskanaler, da det ikke er i overensstemmelse med selskabets digitale mediestrategi.
Ophævelsen af samarbejdet anses ikke ligefrem at skabe chokbølger i de to selskaber, da det ikke har den helt store økonomiske tyngde.
HP har gennemsnitligt stået for omkring fem procent af Ipod-salget. Sidste år solgte Apple 6,2 millioner af den populære musikafspiller, hvilket alene gav mere end 38 milliarder kroner i omsætning.
HP har aldrig haft det store udbytte af at sælge Ipod'en, da Apple havde kontrollen over vilkårene for salget, oplyser kilder til Wall Street Journal.
Carly Fiorina blev fyret i februar, og Mark Hurd har et par gange klart markeret, at han er villig til at gå andre veje end forgængeren.
Mark Hurd adskilte i juni måned HPs pc- og printerdivisioner, efter at Carly Fiorini i januar måned havde ført dem sammen.
I sidste måned fremlagde Mark Hurd en plan for omstrukturering af HP, der blandt andet involverer nedskæring i medarbejderstyrken med 14.500 ansatte.