Sygeforsikringen ”danmark” har ikke hidtil benyttet en digital post-løsning, men selskabet har nu valgt Netcompanys mit.dk til at kunne kommunikere digitalt med medlemmerne.
Mit.dk bliver integreret med ”danmark”s eget selvbetjeningsunivers gennem single sign-on (SSO), som gør det nemt for medlemmerne at servicere sig på tværs af platformene uden at skulle logge ind mere end én gang.
Sygeforsikringen "danmark" har valgt mit.dk af flere grunde, heriblandt at det er en GDPR-sikker kommunikationsplatform med verificerede afsendere og en personlig postkasse knyttet til et cpr-nummer.
“Vi har valgt mit.dk som kommunikationsplatform for at sikre en tryg og pålidelig kommunikation mellem ”danmark” og vores mange medlemmer. Med mit.dk kan vi effektivt servicere vores medlemmer og sikre, at de modtager og kan handle på vigtige beskeder," siger Allan Luplau, administrerende direktør i Sygeforsikringen ”danmark”.
Løsningen tages i brug i maj i år.
Aftalen med Sygeforsikringen ”danmark” er den seneste i en række af nye store kunder til Netcompanys platform. Senest har mit.dk vundet retten til at udvikle en model for næste generations digital post i Skotland samt en ny sikker arkivløsning til to millioner danske bankkunder gennem en aftale med BEC.