Det har øget salget voldsomt, men samtidigt kostet på bundlinjen, at Telia er i gang med at opdrage Orange-kunderne til at være del af et nyt selskab.
Årets første kvartal for det fusionerede teleselskab bød således på et underskud på knap 115 millioner kroner, mere end dobbelt så stort som i samme kvartal sidste år.
Opkøbet af Orange betyder til gengæld, at omsætningen i samme periode er steget med næsten 80 procent til 1,36 milliarder kroner.
En del af de øgede omkostninger skyldes den massive reklamekampagne, som Telia fører i de danske medier for at oplyse om, Orange fra og med april er blevet til Telia.
Den seneste opgørelse fra TNS Media Intelligence/Gallup viser således også, at Telia er det selskab i Danmark, der de seneste fire uger har brugt flest annoncekroner.
Kvartalsregnskabet afslører ikke, om fusionen kommer til at betyde kundeflugt, da Orange-navnet først blev droppet i denne måned. Man kan dog se, at Telia ved udgangen af marts havde 1,1 million mobilkunder i Danmark, hvilket er et lille fald i forhold til kvartalet før.
På koncernplan steg omsætningen en smule for Telia til knap 17 milliarder kroner, mens kvartalsoverskuddet lød på 2,9 milliarder kroner.