Servicegruppen for Dataudstyr overtager fra 1. maj 27 serviceteknikere fra IBM.
Overtagelsen sker som et led i en aftale mellem IBM og Servicegruppen om, at Servicegruppen fremover skal yde teknisk service på en række udvalgte produkter.
Dermed udvider Servicegrupen med et snuptag medarbejderstaben fra lidt over 130 medarbejdere til nu cirka 160 mand.
Ifølge administrerende direktør og indehaver af Servicegruppen, Preben Jørgensen, er det en god aftale for Servicegruppen.
Finere servicenet
Han peger især på synergien ved at få udvidet antallet af kørende teknikere fra 45 til 72.
- Vi får et meget finere net af teknikere i Danmark, end vi har i forvejen. Så vil vi stille og roligt arbejde os frem til at certificere os på flere produkter, så vi kan bruge teknikerne bredere. Det betyder i sidste ende, at vi bliver bedre, siger Preben Jørgensen.
Han ønsker ikke at sætte værdi i kroner og øre på aftalen.
Med hjælp fra de øvrige ni fingre og en tommelfingereregel om, at hvert hoved skal omsætte for minimum mellem 800.000 og 900.000 kroner ender det imidlertid i omegnen af minimum 20 millioner kroner.
Servicegruppen omsatte i 2004 for 105,7 millioner kroner.
Servicegruppen fik i april sidste år ansvaret for en del andet tekniks reparation og vedligehold for IBMs kunder. Den nye aftale er dermed en udvidelse af et eksisterende samarbejde.
Blandt produkterne, der er omfattet af aftalen, er fortrinsvis "high-volume" produkter, blandt andet fra den lave ende af IBMs X-serie i servere, kasseterminaler samt installationsservice på alle bærbare og stationære pc'ere.