Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Nyt headset fås med en knap til Teams-møder

Dette headset fra danske Jabra fås i en variant med en knap, som du kan bruge til at tænde og slukke for dine virtuelle Teams-møder.

Af Aksel Brinck, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Jabras bedste sælgende UC-headset har nu fået en efterfølger. Evolve2 30 til 662 kroner er det nyeste produkt i serien af Evolve2-produkter. Headsettet kan bruges både på arbejdspladsen og hjemmekontoret af salgskonsulenter, supportere eller andre med behov for at kunne kommunikere ubesværet.

Headsettet dumper ned i et marked med halvtomme kontorer og flittige hjemmearbejdspladser. Ifølge Jabra er virtuelt samarbejde vokset fra 14 procent i 2019 til hele 77 procent i 2020.

En lille led-pære indikerer, om brugeren er optaget eller ej.

Jabra Evolve2 30 er udviklet til medarbejdere, som sidder størstedelen af dagen bag skrivebordet i et støjende kontormiljø eller derhjemme.

Teknologien med to mikrofoner opfanger ifølge Jabra klart og tydeligt brugerens stemme. 28 mm-højttalere og et avanceret digitalt chipsæt skal sikre en fremragende lydkvalitet uanset, om man fører en samtale eller afspiller diverse medier.

Tænd og sluk for Teams

Det danske headset fås også i en variant, der er certificeret til Microsoft Teams og sipelt hen har en dedikeret Microsoft Teams-knap, så brugeren kan hoppe ind og ud af virtuelle møder med blot et enkelt tryk. Ved hjælp af boom-armen kan man uden videre skifte mellem lydløs og ikke lydløs tilstand.

Jabra Evolve2 30 lever op til kravene for Microsoft Open Office, som er en særlig test af, hvor effektiv en headsetmikrofon er ved dæmpet støj fra omgivelserne og ved kontorsnak – hvilket sikrer, at enheden er egnet til ethvert miljø.

Headsettet kan tilsluttes alle enheder via et USB-A- eller USB-C-stik.

Ovale ørepuder

De ovale ørepuder og ørekoppens vinklede design er udviklet med det formål at blokere for støj og forstyrrelser fra omgivelserne. Pæren på den ene side af headsettet, som indikerer, at brugeren er optaget, tænder automatisk, når brugeren er i en samtale og kan også slås til manuelt for at indikere, at man ikke vil forstyrres.

Ubehaget ved at bære et headset over lang tid kan være en stor hindring for produktiviteten. Det nye headset har ifølge jabra et ergonomisk design, og trykket fordeles jævnt på øret, hvilket gør det behageligt at bære hele dagen. Ørepuderne er udviklet med blødt hukommelsesskum, der former sig efter øret og letter vægten fra headsettet på brugerens hoved, hvilket skulle give optimal komfort dagen lang.

Headsettet er udviklet til mange timers brug.

Både hovedbøjlen og justeringsskyderen på Evolve2 30 er fremstillet i rustfri stål med en væsentlig højere grad af holdbarhed og fleksibilitet sammenlignet med forgængeren, Evolve 30. Der er gennemført hundredevis af drop tests samt test af boom-armens styrke med henblik på at sikre, at headsettet også klarer sig godt over lang tid, selv hvis det bruges i lange perioder, oplyser Jabra.

Til arbejde overalt

”At øge produktiviteten er en vedvarende kamp for enhver organisation," siger Holger Reisinger, SVP for Business Solutions hos Jabra.

”Det glæder os, at vi nu kan lancere vores seneste produkt, som har til formål at komme de forstyrrelser til livs, som normalt kan være en hindring for produktiviteten, hvad enten man arbejder derhjemme eller på kontoret. Vi har designet Jabra Evolve2 30 til en attraktiv pris, som gør det muligt for alle at opleve samarbejde, koncentration og komfort af særdeles høj kvalitet. Jabra Evolve2 30 omfavner for alvor mottoet om, at arbejde ikke længere er et sted man tager hen, men noget man gør,” forklarer Holger Reisinger.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere