Kunder hos det amerikanske cloudselskab Rackspace, der gør brug af selskabets hostede Exchange-miljø har gennem de seneste dage kunne oplevet login-problemer.
Det bekræfter selskabet på sin system-status-blog, hvor det bliver oplyst, at Rackspace har måtte trække stikket på en række Microsoft Exchange-tjenester, efter hvad selskaber beskriver som en sikkerhedshændelse.
“Fredag den 2. december 2022 blev vi gjort opmærksom på en række problemer, som påvirkede vores hostede Exchange-miljø. Vi har proaktivitet valgt at lukke ned for tjenesterne og afbryde forbindelse til vores vores hostede Exchange-miljø, så vi kan kan prioritere og forstå omfanget og alvorlighed af situation. Efterfølgende har vi analyseret hændelsen og er kommet frem til, at der har været tale om en sikkerhedshændelse” oplyser selskabet.
Kan tage flere dage
Rackspace oplyser desuden, at hændelsen er isoleret til en del af selskabets hostede Exchange-platform, men selskabet oplyser samtidig, at det endnu er uklart, hvornår tjenesterne kan være tilbage i normal drift.
“Vi arbejder aktivt med vores support-team, men forudser, at arbejdet kan tage flere dage,” lyder det på selskabet status side.
I den seneste opdatering mandag oplyser selskabet, at det har genoprettet adgangen til tjenesterne for tusindvis af Microsoft 365-kunder, men at genopretningsarbejdet fortsætter.