Serviceaftaler nyt guldæg for TDC
6.000 ud af TDC's 2,9 millioner danske privatkunder har valgt at købe sig til bedre service fra TDC. Kunderne betaler mellem 180 og 1.020 kroner ekstra om året for at sikre sig hjælp inden for to timer, hvis der opstår et problem med telefonlinjen. TDC er forpligtet til at løse problemerne inden for to døgn for alle kunder. Selskabet har ikke ansat ekstra teknikere til at håndtere de nye serviceaftaler. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Telmore satser på lancering i udlandet
Lavprisselskabet Telmore arbejder nu intenst på at eksportere succeskonceptet til udlandet. "Det skal ske inden for de næste seks til 12 måneder. Efter den tid vurderer jeg ikke, at muligheden for at være blandt de første er stor nok," siger administrerende direktør Allan Christensen. Ifølge Allan Christensen er de europæiske teleselskaber for godt forberedte til, at Telmore vil kunne bygge en forretning op fra bunden uden en partner. Det betyder, at selskabet i øjeblikket leder efter en partner, som har et paneuropæisk varemærke, som Telmore kan støtte sig op af. Det kunne for eksempel være et lavprisflyselskab som Easyjet. (Berlingske Tidende)
TDC sætter prisen på kabel-tv op
90.000 kunder hos TDC Kabel-tv skal betale op til 1.000 kroner mere om året i abonnement. Det sker, fordi TDC vil have ens priser over hele landet, hvor der tidligere har været regionale forskelle, der stammer fra før de mindre teleselskaber blev samlet i det nuværende TDC. Administrerende direktør Niels Breining forventer, at prisstigningen vil få 10.000 kunder til at opsige deres abonnement. (Berlingske Tidende)
Innovationsmiljøer på udkig efter spiludviklere
De syv danske innovationsmiljøer tager nu spiludviklerne under deres vinger. Innovationsmiljøerne får både flere og bedre ansøgninger fra spiludviklere, der søger kapital. Spiludvikling bliver et af fire fremtidige udviklingsområder, hvor innovationsmiljøerne vil skabe en særlig overbygning, der skal udveksle erfaringer mellem forskerparkerne. Ordfører for de danske spiludviklere i Producentforeningen er positiv over for udmeldingen, men peger på, at investorerne skal have andre kompetencer for at kunne vurdere et spilprojekt end et højteknologisk projekt. Samtidig rækker den million kroner, som innovationsmiljøerne typisk kommer med, ikke langt i forbindelse med et spilprojekt. (Erhvervsbladet)
Jysk tøjsalg på internet runder en halv milliard kroner
Postordrekoncernen Bonaparte i Ikast forventer at runde en halv milliard kroner i omsætning i 2004. Halvdelen af kunderne kommer i dag via internettet og administrerende direktør Michael Storm forventer, at det tal vil vokse i de kommende år. Selskabet nåede i 2003 en omsætning på 495 millioner kroner og et nettoresultat på 17 millioner kroner. (Børsen)