Torben Hansen er uddannet blikkenslager, tidligere brandmand og i dag er han taxichauffør.
"Uddannet og eksamineret vognmand," som han siger.
Men 19. november 2014 skete der noget, der skulle få store konsekvenser for ikke bare hans eget liv, men også for hele taxibranchen.
Denne dag blev Uber lanceret i Danmark, og i dag anslås det, at der er i omegnen af 1.700 Uber-chauffører i København, der alle er direkte konkurrenter til Torben Hansen og hans mange kolleger i den københavnske taxibranche.
Allerede samme dag, som Uber blev lanceret i København, blev tjenesten politianmeldt af Trafikstyrelsen.
Torben Hansen forventede derfor, at Uber relativt hurtigt vil blive erklæret ulovlig og lukket ned.
Venter stadig på afgørelse
Men i dag - halvandet år efter - ventes der fortsat på en afgørelse på de juridiske slagsmål, som tjenesten er involveret i.
I øjeblikket kæmper taxibranchen i København for sit liv, og ventetid er ifølge Torben Hansen en luksus, som branchen ikke har.
"Fortsætter Uber med at vokse i samme stil, som tjenesten indtil nu har gjort, så er konsekvensen, at vi om 12 måneder ikke længere har en etableret taxibranche i København. Den vil simpelthen være død," siger han og uddyber:
"Vi ser allerede i dag, at der kører langt færre taxier i Indre By i København. Om natten i weekenden er antallet af ture faldet med 40 til 50 procent for københavnske taxichauffører."
Gik undercover
Derfor valgte Torben Hansen at tage utraditionelle midler i brug. Han ville gå undercover som Uber-chauffør og dokumentere det, som, han mener, er klokkeklare overtrædelser af taxiloven.
"Jeg udstyrede mig selv med et knaphuls-kamera og en særdeles velklingende mikrofon og gik til et af Ubers hvervemøder."
Her forklarede han, at han var en taxichauffør, der var blevet træt af taxibranchen, fortæller han.
Da han efterfølgende blev godkendt som Uber-chauffør, udstyrede han sin private Toyota Avensis med kameraer for og bag, tændte for Ubers app og kørte ud på Københavns gader og stræder.
Det gjorde han i knap en måned, og oplevelsen har bekræftet hans opfattelse af, at Uber ikke fungerer i overenstemmelse med den danske taxilov.
Men I så fald har du jo også selv brudt loven. Risikerer du ikke, at politiet ønsker at rejse tiltale mod dig?
"Jo, det gør jeg. Det er en risiko, der er fuldstændig indkalkuleret. Jeg har 100 procent opbakning fra hele den del af transportssektoren, der beskæftiger sig med personbefordring, og jeg har samtidig den fordel, at jeg har taxikørekort. Derfor vil jeg i så fald kun blive anklaget for at køre i en bil, der ikke er indregistreret til taxikørsel," siger Torben Hansen.
Han forklarer, at han har kørt mellem 15 og 20 Uber-ture af relativ korte distance, hvilket blot gav ham en indtjening i omegnen af 1.000 kroner.
Alle væsentlige oplysninger, som han har indsamlet i sin tid som undercover-chauffør, har han nu overdraget til taxinævnet, politiet og skattemyndighederne.
Ubers app overrasker
De fleste af de ting, som Torben Hansen oplevede som Uber-chauffør kom ikke bag på ham, forklarer han. Alligevel var der også enkelte overraskelser.
"Ja, jeg må indrømme, at jeg er blevet en smule overrasket over, hvor velfungerende Ubers app er. Der er ikke nogen tvivl om, at Uber lige her har fat i noget, der er i en eller anden udstrækning er innovativt," siger han.
Læs også: Anklager Uber for udspekuleret strategi i retten: Satser på spam og forhaling
Den danske taxibranche har haft sine egne mobil-apps siden 2011. Men Torben Hansen erkender, at Ubers app "lige er et hestehoved foran" taxibranchens egne apps.
"Den viser eksempelvis kørselsruten på telefonen lige så snart, at du accepterer en tur, og det er en fordel, at det hele kan klares på mobiltelefonen, uden at der skal installeres et stort stationært anlæg i bilen," siger han.
Han understreger dog samtidig, at taxibranchen på grund taxilovgivningen ikke må implementere alle de funktioner, som Uber bruger.
Eksempelvis udmåler Uber den kørte distance ved hjælp af telefonens gps, mens taxiloven kræver, at det sker via et taxameter.
Kunder kender ikke taxi-apps
Mange kunder er dog ifølge Torben Hansen ikke klar over, at taxibranchen har sine egne apps.
Læs også: Taxa-direktør: Uber kan ikke noget, som taxibranchen ikke har været i stand til i fem år
Han forklarer, at mange af hans kunder som Uber-chauffør var yngre mennesker, som fortalte, at de brugte Uber på grund af appen.
"Det gennemgående træk hos dem var, at de forklarede, at det var relativt let at få fat på en vogn med Ubers app. Når jeg så fortalte dem, at taxiselskaberne også har deres egne apps, blev de overraskede. Det var de færreste af dem, der var klar over det," siger han.
Blandt Torben Hansens kunder var også folk, der selv kørte for Uber. Heriblandt en ung lægestuderende, der supplerede sin SU ved at køre Uber ved siden af sit studie.
Derudover var er også en del turister, der er vant til at bruge Uber i deres hjemland.
Ifølge Torben Hansen bliver især de amerikanske turister overraskede, når de finder ud af, hvor kontroversiel Uber er i Europa.
Uanset hvad Københavns Byret kommer frem til, vil Uber ende som den store vinder
Danske Uber-chauffører frygter slet ikke at blive overflødiggjort af selvkørende biler
Danske Uber-chauffører risikerer bøder - men hvem skal betale? Uber eller chaufførerne selv?