Her var holdningen tydelig: Uber skal på en færge og ud af denne verden.
Det går godt for Uber og Ubers CEO på trods af uro fra taxa-branchen, og meldingen fra Kalanick er ikke til at misforstå: Der bliver kun mere Uber i fremtiden.
"Vores fremtidsdrøm er enkel: Alle biler på vejene bør og skal være Uber-biler. Hvis alle biler her i San Francisco var Uber-biler, så ville byen slippe for meget store trafikale problemer, og der ville i gennemsnit blive sparet en time for alle billister, som de ellers ville bruge i trafikkøer, " siger Travis Kalanick.
Ved Salesforce store Dreamforce-konference talte Travis Kalanick og Salesforces CEO, Marc Benioff om både Ubers foranderlige adfærd og fremtiden for Uber.
Og mens der ikke var mulighed for at stille spørgsmål til Travis Kalanick - hvilket ærgrede mange europæiske journalister - så kom der alligevel lidt tanker til taxabranchen, som i disse dage er på barrikaderne for at bremse Uber.
"I vores optik skaber vi jobs frem for at fjerne dem. Hvis vi tillader almindelige mennesker at køre ruter for andre mennesker, jamen så er det en genial mulighed til den hjemmegående mor, den studerende, dem som mangler lidt penge i hverdagen. Næsten 40 procent af alle vores Uber-bilister kører kun 10 timer om ugen og er altså ikke deres eneste erhverv," forklarer Travis Kalanick.
En af grundene til den store modstand mod Uber fra taxaselskaberne er, at de anser Uber som et transportfirma.
Om man kan lide, hvad Uber gør, så trumler Uber derudaf. Og imens nogle vil kalde Uber for fremtiden inden for bilkørsel, så sigter virksomheden allerede efter det næste: Førerløse biler.
"Vi skal ikke blive kørt over af de førerløse biler - vi skal køre dem selv"
Læs også: Danske taxachauffører i demonstration: Derfor vil vi have Uber for en dommer