Det bedste kvartalsregnskab i erhvervshistorien.
Det prædikat fik Apples første kvartalsregnskab i 2015, og det samme var tilfældet for regnskabet i samme kvartal året efter.
De imponerende resultater skyldtes i høj grad et iPhone-salg, der gennem de seneste år er steget med eksplosionslignende kraft.
Apples solgte således intet mindre end 74,8 millioner iPhones i virksomhedens forrige kvartal.
Det svarer til, at Apple har solgt knap ni telefoner hvert eneste sekund i døgnet gennem tre måneder.
Hvem har købt alle de iPhone-telefoner, spørger du måske dig selv om?
Svaret er, at det i høj grad er kineserne.
Siden Apple indgik aftale med Kinas største teleselskab, China Mobile, i 2014 har det kinesiske marked udviklet sig til at være Apples næststørste marked.
Men Apples forretning i Kina ser nu ikke længere så rosenrød ud, som den gjorde for blot et halvt år siden.
Læs også: Nedtur for Apple: Salg af iPhone falder for første gang siden 2007
Det kinesiske eventyr blegner
Apples seneste kvartalsregnskab, der blev afleveret tirsdag aften viste en tilbagegang i iPhone-salget på 13 procent.
Den største tilbagegang oplevede Apple netop på det kinesiske marked, hvor iPhone-salget faldt med 26 procent.
En del af forklaringen på tilbagegangen skal findes i det økonomiske klima i Kina, hvor økonomien nu ventes at vokse i et mere adstadigt tempo, end vi hidtil har set.
Derudover betyder den stærke amerikanske dollar også, at Apple-produkter bliver dyrere og dermed sværere at afsætte på eksportmarkeder som det kinesiske.
En anden mulig forklaring er, at det kinesiske smartphonemarked - i lighed med mange andre markeder - er ved at være mættet.
Udbredelsen af iPhones - og smartphones generelt - er så stor, at det bliver sværere at sværere at overbevise forbrugerne om, at de skal opgradere deres allerede velfungerende telefoner.
Prompte reaktion fra aktionærerne
Selv om Apple leverede et overskud på 70 milliarder kroner, reagerede aktiemarkedet prompte på kvartalsregnskabet.
På det såkaldte eftermarked faldt Apples aktie med fem procent umiddelbart efter regnskabsaflæggelsen.
Hvordan skal Apple så i fremtiden tilfredsstille de fortsat væksthungrende investorer?
Det velmenende råd fra kommentatorer og analytikere lyder ofte, at Apple blot skal opfinde den næste iPhone, altså det næste store megahit.
Apple har senest forsøgt sig med Apple Watch, der blev lanceret sidste år. Det havde dog mere karakter af at være et stykke tilbehør til iPhonen end en reel afløser.
Læs mere her: Apple Watch: Kan det nogensinde blive en succes?
At udvikle "den næste iPhone" er derfor også lettere sagt end gjort. Ikke mindst fordi iPhonen formodentligt er det mest succesrige produkt i verdenshistorien.
Det er dog efterhånden en offentlig hemmelighed, at Apple udforsker mulighederne for at bygge en elbil.
Og netop en bil er formodentligt et af få produkter, der både har profitmarginerne og en udbredelse, som i teorien vil kunne skabe en indtjening, der matcher iPhonens.
Nu kommer det konservative Apple
Det er dog lang fra givet, at Apple vil succes med en elbil eller nogensinde igen vil udvikle et blockbuster-produkt som iPhonen.
Læs også: Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?
Derfor vil vi formodentligt se, at Apple i de kommende år også vil forsøge at tilfredstille investorerne med mere konservative midler.
Det kan ske ved eksempelvis at udbetale stadig mere i udbytte og ved at blive endnu bedre til at udnytte de vækstmuligheder, der ligger i de eksisterende forretningsområder.
I forbindelse med aflæggelsen af det seneste kvartalsregnskab fremhævede Apple, at selskabets service-forretning, der blandt andet omfatter iCloud, App Store og Apple Music, er vokset med 20 procent i forhold til samme kvartal sidste år.
Service-forretningen omsætter nu for mere end både iPad'en og Mac'en, og den rummer formodentligt et potentiale for endnu større vækst, som Apple vil udnytte i løbet af de kommende år.
Billigere telefoner rummer vækstmuligheder
Apple sidder i dag relativt tungt på markedet for high-end-telefoner, og virksomheden høster i dag 92 procent af profitteni smartphone-branchen.
Men der er fortsat et vækstpotentiale i det billigere og mindre lukrative del af smartphone-markedet, der fortrinsvist er domineret af Android-producenterne.
Ikke mindst i et befolkningsrigt land som Indien, der er et af de få store markeder, hvor iPhonen stadigvæk fortsat står svagt.
Som analytikeren og investoren Anshu Sharma tidligere har pointeret, skyldes det iPhonens relativt høje pris, der selv på månedlige afbetalingsordninger er uopnåelige for den almindelige indiske forbruger.
Derfor er det indiske markeds store potentiale formodentligt den primære årsag til, at Apple har udviklet den nye og billigere iPhone SE.
I de kommende år kan vi således forvente, at Apple vil forsøge at kompensere for en faldende iPhone-vækst på mere modne markeder ved intensivere indsatsen for at erobre de mange millioner indiske mobil-brugere.
Læs også:
Apple, Google og Microsoft i skattely: Vi står i et moralsk dilemma
Fik kritik for Apple Watch: Nu udfordrer Apple verdens største urproducenter