Apples populære Ipod-afspillere har fået følgeskab af op mod 200 produkter fra forskellige producenter, der vil hjælpe mode-rigtige unge mennesker med at få deres musikafspillere til at tage sig bedst muligt ud og fungere i alle miljøer. Det skriver Reuters.
Hvad enten man har behov for at svømme med sin Ipod og skal bruge en vandtæt og gennemdesignet boks til at klipse på bikinien, eller man ønsker at sætte højtalere på sit snowboard og belemre hele pisten med sin musiksmag, er der et produkt til formålet.
Selskabet Dr. Bott sælger alt fra Ipod Mini-holdere i imiteret girafpels til en Gucci-inspireret selskabstaske, som Ipod'en integreres i forstykket på, mens Burton Snowboards har fundet på at sy Ipod-kontrolknapper ind i en jakke til pistebrug.
Et andet selskab har rensemidler, der kan tage ridser af Ipod'en, hvis den har været udsat for rigelige mængder ekstremsport.
Selskabet Belkin, der laver en række tillægsprodukter til Ipod'en, anslår, at en ud af fem Ipod-ejere også ejer et af deres produkter, skriver Reuters.
Sådan reklamerer firmaet Eroch Studios for sit vandtætte Ipod-hylster, Lilipod, på www.lilipods.com. |
Men i takt med, at Ipod er blevet et statussymbol blandt de unge, er det også blevet eftertragtet bytte for tyve, skriver den britiske avis Evening Standard.
Politiet i London advarer lige frem Ipod-ejere mod at bruge de originale hvide høretelefoner, som giver et klart signal til kriminelle, der ligefrem kan finde på at true folk op med kniv for at få fat i afspillerne.
Den seneste version af Ipod-afspilleren, Ipod Mini, er så populær i USA, at Apple har udsat lanceringen af afspilleren i Europa for at følge med den hjemlige efterspørgsel.