Austin, Texas: Samuel Burd, Dells Vice President for Personal Computing Product Group, kender godt forudsigelserne fra Forrester, IDC og alle de andre, som lover pc'ens snarlige undergang.
"Men det er vist kun folk på kysterne her i USA, som tror, at iPad kan bruges til alt. Andre, som skal lave noget arbejde med deres maskiner, bruger stadig Windows-computere. Skal du lave en bil eller et design, skal du have hestekræfter og store skærme," forklarer han om sin optimisme da vi møder ham på Dells årlige konference i Austin, Texas.
Det er i sig selv ikke et overraskende budskab fra en mand, som lever af at skabe computere i et firma skabt af den personlige computer; et firma som dog nu er i gang med en større transformation.
Læs også: Michael Dell: Her er Dells 4 vigtigste mål
Men troen på computere som et levedygtigt område er ikke baseret på ønsketænkning, understreger Samuel Burd og fortæller, at folk ofte shopper på tværs af Dells produkter: Lidt bærbare der, noget enterprise-storage der og så lidt sikkerhed der.
"Faktisk kommer to tredjedele af vores kunder ind via en Dell pc som den første oplevelse med vores firma. Og så opdager de, at Dell faktisk er et ok produkt - og så køber de servers og services," fortæller Samuel Burd om sammenhængen mellem Dells dybe rødder i pc-verdenen og så de nuværende og nye kunder.
"Det er vist kun folk på kysterne her i USA, som tror, at iPad kan bruges til alt"
Da jeg spørger, om ikke hans fortælling om hardware - inklusive budskabet om at Dell i år tjente flere penge på pc-salget end sidste år - mudrer Michaels Dells budskab, om at Dell nu er et enterprise-selskab, slår Samuel Burd ud med armene som for at vifte mit argument væk. Han har tydeligvis hørt det før:
"Det er, som om analytikerne vil have, at vores pc-salg absolut skal falde, for at vi er et ægte enterprise-firma. Men de ting er uafhængige af hinanden. Vi arbejder med åbne standarder og undgår lock-in for kunderne. I stedet kan folk få hvad som helst ind og kombinere mellem vores hardware og software," fortæller han om balancen mellem hardware og de services, som Dell gerne vil være førende på.
Med den logik kunne Dell i princippet sælge computere med tab og så satse på opsalg senere, men det afviser Samuel Burd med et grin som "et usundt forhold i længden".
Kunder vil stadig have hardware
I steder oplever Dells pc-boss Samuel Burd, at kunderne stadig fokuserer på hardware.
"Men også i hardware og software. Kunderne er interesseret i konvergens af enheder. Folk går jo rundt med 2, 3 eller 4 enheder - derfor er der et ønske om at begrænse det. Så kodeordene er mobilitet, kraft og keyboards. Måske ikke for alle, men det er populært lige nu hos os," siger Samuel Burd og fortsætter:
"Folk med rigtigt mange enheder har stadig pc'en som en hub for alle deres enheder. Også selvom de bruger tjenester på nettet. Og så er maskinerne nu ofte så kraftige - og suppleres af andre enheder - at de lever længere.".
Nettet har i øvrigt også, ifølge Burd, skabt interesse for et andet pc-produkt fra Dell: Kryptering.
For i efterdønningerne af Snowden-afsløringerne oplever Dell en øget interesse for deres sikkerhedsløsning, som krypterer filerne, og hvor nøglerne er hos kunden.