Dell i Danmark har netop ansat Peter Larsen som ansvarlig for producentens salg til det enterprise-marked, der er motoren i Dells forvandling fra at være en ren pc-producent til at kunne levere end-to-end netværks- og datacenterløsninger til især store og mellemstore kunder.
Peter Larsen kommer fra et job som direktør for netværks-, sikkerheds- og infrastruktur-forretningen hos NetDesign, hvor han har slået sine folder de seneste i to år. Han har desuden en fortid hos Cisco, hvor han endte 14 års karriere med et job som europæisk chef for services.
"Netværks- og datacenterløsninger er et område i kraftig vækst hos Dell, og forventningerne er, at denne vækst vil fortsætte og accelerere i 2014. Det er der, Dell ønsker at positionere sig som en af de førende leverandør, og det håber jeg at kunne bidrage til," siger Peter Larsen.
Han har endnu ikke fået sine endelige salgsmål for 2014. Men ambitionen er under alle omstændigheder, at salget på enterprise-markedet skal være større, end det er i dag - med en vækst, der er drevet både af nye kunder i både det private og det offentlige og større salg til eksisterende kunder.
Han ønsker ikke at oplyse, hvor stor Dells Enterprise Solutions Group (ESG) er sammenlignet med resten af Dells danske forretning.
"Alting er jo relativt. Enterprise er allerede en fornuftig forretning, og på blandt andet serverfronten har vi en førende markedsandel, og der er forventning om, at jeg skal videreføre den vækst, der har været sidste år," siger Peter Larsen.
Vækstambitionerne får også betydning for samarbejdet med Dells eksisterende enterprise-partnere som Dustin, Comm2ig og Edgemo. Og Peter Larsen understreger, at partneren fortsat vil være en "central del" af Dells strategi.
"Vi holder strategimøder med vores partnere, hvor vi planlægger, hvordan vi tager fat i markedet, så vi bedst hjælper hinanden. Vi har jo en salgsmodel, som både er direkte og indirekte i forhold til kunderne. Den fortsætter," siger Peter Larsen.