Austin, Texas: "Jeg vil bekymre mig om dette firma, selv efter jeg er død," sagde Michael Dell i et interview med Forbes tidligere i år om kæmpefirmaet, der bærer hans navn.
"Jeg elsker dette her. Det er underholdning for mig. Jeg er begejstret over at have kontrol over min skæbne på en måde, som det ikke ville have været muligt med et firma, som er børsnoteret," fortsatte han.
Men Michael Dell, som går på scenen senere i dag på Dell World i Austin, Texas er nok endnu mere begejstret end så mange andre topchefer, som roser firmaet, de står i spidsen for.
I Michael Dells tilfælde kan man sætte pris på den begejstring: 134 milliarder kroner. Det var, hvad det kostede at købe Dell-aktier og afnotere selskabet fra børsen.
Læs også: Dell solgt for 134 milliarder kroner
Han virker dog afslappet, når han, inden den officielle åbning på Dell World 2013, iført et let gråt jakkesæt og en bemærkelsesværdig dybsort frisure, trykker hænder blandt de 150 til 200 pressefolk og Dell-ansatte, som er samlet til drinks og pindemadder.
Ikke alle pengene var dog Michael Dells, men mens partnerne i kapitalfonden Silver Lake og Microsoft smed adskillige milliarder i puljen, så lagde Michael Dell personligt 750 millioner dollars i kontanter og sin ejerandel på 15,7 procent af Dell i aktier - vurderet til 3 milliarder dollars - på bordet for at afnotere selskabet fra børsen.
Beskidt krig om kontrollen over Dell
Afnoteringen var dog ikke uden drama. For Michael Dell var ikke den eneste, som kunne se potentialet i Dell. Investoren Carl Icahn var også interesseret. Og i flere måneder drillede og hånede han Michael Dell på Twitter, mens han prøvede at overbevise de øvrige aktieejere om, at Dells tilbud var for lavt.
I sidste ende var der dog mere snak end penge i Icahn, og Dell vandt kontrollen over det firma, han startede på sit kollegieværelse i 1984. Ikke at man skal have ondt af Icahn. For hans kritik af Dells overtagelse endte, ifølge Forbes, med, at Icahns ejerandel var 2,2 milliarder dollars værd, da Dell blev afnoteret.
Så det er store beløb, Dell og hans kammerater leger med. Specielt for et selskab, som i en verden med faldende pc-salg stadig baserer store dele af sin omsætning på traditionelle computere.
Det har dog ændret sig de sidste par år - men skal ændre sig endnu mere. For Dell vil, ligesom HP og andre it-giganter, fokusere på det værdifulde enterprise-marked. Men det er en svær transformation.
Fra hardware til enterpriseløsninger
Salg af hardware, Dells traditionelle forretningsområde, handler om hele tiden at høste kortsigtede og små gevinster i et voldsomt konkurrencepræget marked bestående af dybt illoyale kunder.
Salg af serviceløsninger og forretningskritiske, komplicerede og dyre it-løsninger til erhvervslivet handler i stor udstrækning om at oparbejde tillid og troværdighed gennem mange år, investere mange penge forud og først høste gevinsten flere år senere.
Det er en langsigtet satsning mod langsigtede mål, hvor der ingen garanti er for, at man overhovedet vinder nogen ordrer.
Det er en rejse, som Dell er godt i gang med, og meget af den er sket gennem opkøb for milliarder. Force 10, Quest Software, Sonicwall og Perot systems er bare et par af de virksomheder, som er blevet spist de sidste par år.
Forskellen på før og nu er dog, at nu skal Michael Dell ikke længere retfærdiggøre sig konstant for det notorisk kortsigtede aktiemarked.
I stedet kan han nu, så længe hans partnere er tilfredse med afdragene, i forholdsvis ro og mag sætte sig i spidsen for at transformere det firma, som er mindst 134 milliarder værd.
Så når Michael Dell senere på dagen går på scenen på Dell World foran flere tusinde Dell-ansatte, partnere og mediefolk, er det som ubestridt leder af Dell.
Hvad han vil bruge den position til, bliver spændende at høre.