Oracle har taget et solidt greb i muldvarpen og hevet hele 1,5 milliarder dollar, svarende til 8,2 milliarder danske kroner, op af mørket.
Det er firmaet Responsys, som Oracle har kastet sine mange seddelbundter ud over, og det, man ønsker med opkøbet, er at skabe en stærkere marketing-platform i skyen.
Det er primært enterprise-firmaerne, Oracle vil gå efter med denne sammensmeltning.
Ny marketing-kanal
Responsys er eksperter i marketing, og et af selskabets fokusområder er at opbygge individuelle forhold til kunderne gennem det, som firmaet kalder "relationsbaseret marketing".
Kundeforholdet ønsker Responsys at opbygge på tværs af salgskananer og platforme som mobil, social og internet.
"Oracle deler vores vision, og firmaet er førende, når det handler om at samle de bedste teknologier, der kan ramme enterprise-segmentet. Vi kunne ikke være mere begejstrede for handlen og dens betydning for vores kunder og ansatte," udtaler Dan Springer, direktør for Responsys, i en pressemeddelelse.
Oracle holder også hovedet højt, selv om pungen er blevet en anelse lettere.
Om købet af Responsys siger Oracle:
"Kombineret med Oracle Customer Experience Cloud vil virksomheder for første gang have mulighed for at sammensætte individuelle oplevelser for kunderne, der strækker sig fra marketing, til handel, til salg, til service, til support," lyder det fra Thomas Kurian, chef for Oracles udvikling.
Læs også:
Hædret virksomhed sluger lille dansk it-specialist