TDC er klar til at bruge sit nye og flere hundrede millioner kroner dyre indkøb, Telmore, til en bred satsning.
Telmore sælger i dag kun mobiltelefoni, hvilket også er det eneste område af telemarkedet, hvor selvbetjening via internet har slået an i et bredt udsnit af befolkningen.
Men sådan behøver det ikke nødvendigvis at være. Den nye direktør, Allan Christiansen, som TDC har indsat i Telmore, vil bruge den kommende tid til at vurdere, hvilke nye tiltag Telmore skal komme med.
I øjenhøjde med kunderne
Allan Christiansen pointerer, at der ikke ligger nogen begrænsninger i Telmores udfoldelsesmuligheder. TDC har altså givet discountselskabet frit spil til at konkurrere med andre dele af koncernen - også fastnetforretningen, som Allan Christiansen selv kommer fra.
Om det sker, er det dog ifølge den nye direktør endnu for tidligt at sige.
- Nu vil jeg først lytte til det team, jeg overtager, og høre, hvilke projekter der allerede ligger i skuffen, siger Allan Christiansen.
- Fundamentet er i dag mobiltelefoni. Så må vi se, hvor vi kan gå derfra. Målet er, at vi skal være spydspids og frontløber på at sælge via internettet, tilføjer han.
Allan Christiansen fremhæver, at Telmores succes først og fremmest skyldes, at selskabet har formået at sælge telefoni "i øjenhøjde med kunderne."
- Vi skal bevare den enkelthed, som ligger i konceptet i dag, siger han.
Ingen gentagelse af Telefona
Den nye Telmore-direktør har en belastet historie med til sit nye job. Sidst TDC købte et markant teleselskab herhjemme, Telefona, endte selskabet med stille og roligt at glide ind i telekoncernens egen organisation og derfra ud i glemslen.
Ifølge Allan Christiansen er der dog ingen grund til at tro, at det også sker med Telmore.
- For det første køber vi et varemærke, som vel at mærke har de mest tilfredse kunder i Danmark. For det andet tror jeg, at vi bedst bevarer medarbejdernes entusiasme og motivation ved at bibeholde Telmore som selvstændigt selskab med et selvstændigt brand, siger han.
Derfor er der heller ingen planer om, at flytte de 70 medarbejdere fra deres nuværende lokaler i Taastrup.
Ifølge TDC er der ingen planer om at lukke selskabets eget discount-koncept, Mixit, på grund af købet af Telmore. Det finder teleanalytiker John Strand, Strand Consult, ulogisk, fordi Mixit efter hans vurdering ikke er et gennemført produkt.